استاد واندیشمند یونانی: توهین به مقدسات اسلام را بشدت محکوم کرد

به گزارش جمعه شب ایرنا از آتن، استاد ˈ الکسندر کاریتقلوˈ طی سخنانی در مورد فیلم موهن گفت: فیلم موهن وتوهین آمیز به مقدسات اسلام را بشدت محکوم کنم.

استاد کاریقلو در همایشی که توسط انجمن مسلمانان یونان در مورد نقد و بررسی ابعاد وعلل ساخت فیلم موهن وتوهین آمیز به مقدسات اسلام ، برگزار شده بود،، گفت : اهانت و توهین به تمام ادیان و به ویژه دین اسلام بشدت محکوم می باشد.

وی دراین همایش که تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی حضور داشتند با اشاره به رشد وحضور مسلمانان در کشورهای جهان گفت: ما هنوز متوجه نشده ایم که اسلام درتمام جهان حضور دارد واین دین دارای پیروان زیادی است و بایستی به اعتقادات آنان احترام گذاشته شود.

این استاد الهیات که تعداد زیادی کتب درمورد مسحیت و اسلام به چاپ رسانده و مشاور آموزشی در وزارت آموزش و پرورش و امور مذهب یونان می باشد، در ادامه افزود: نمی توان به بهانه آزادی بیان وقلم به مقدسات دیگران توهین و احساسات انسان ها را جریحه دارد کرد.

وی در ادامه سخنرانی خود گفت : این اقدام و تهیه این فیلم درواقع توهین به کلیه مسلمانان می باشد و چنانچه به ما مسیحیون نیر توهین شود، نگران و ناراحت خواهیم شد، تهیه این فیلم نیز باعث نگرانی و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان جهان شده و بایستی تمام اندیشمندان جهان آن را محکوم کنند.

وی درادامه افزود: دین اسلام همانطوری که بعضی ها ادعا می کنند، دین خنجر نیست ، بلکه دین رحمت و گفت وگو واحترام به اعتقادات پیروان دیگر ادیان می باشد و بایستی مورد احترام نیز قرار گیرد.

وی در جواب سئوال ایرنا ، مبینی براینکه آیا رهبران ادیان الهی بایستی برای توقف توهین به اعتقادات دیگران چاره اندیشی کند ؟ گفت: ادیان الهی نقش مهمی در ایجاد صلح و آرامش جهانی دارند و بایستی با برگزاری گفت وگو و اطلاع رسانی به پیروان و هم کیشان خود؛ بر ضرورت احترام به اعتقادات دیگران تاکید نمایند.

وی درادامه افزود: در جمهوری اسلامی ایران به تمام ادیان الهی واقلیت های مذهبی احترام گذاشته می شود و در ایران من خود با حضور در کلیسای ارتدکس یونانی درکمال آزادی مراسم مذهبی اجرا کردم و حتی نمایندگانی ازشهرداری تهران دراین مراسم حضور داشتند، بنابراین ما نیز بر اساس احترام به آزادی مذهبی ضمن احترام به اعتقادات دیگران ، بایستی اجازه ساخت واحداث مسجدی در شهر آتن را بدهیم.

وی درخاتمه سخنرانی خود، اشعاری از مولوی را به عنوان نمونه ای ازاحترام اسلام به پیروان تمام ادیان را قرائت کرد.

دیگر سخنرانان نیز با اشاره به ضرورت ایجاد جامعه جهانی مملواز صلح و عدالت وآرامش تاکید، تهیه وساخت فیلم موهن آمریکایی- صهونیستی را محکوم کردند.

**۲۱۷۰**۵۳۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.