استالونه و هم‌دستانش صدر گیشه آمریکای شمالی را تسخیر کردند

در نخستین هفته اکران/

سینما پرس-گروه سینما/ قسمت دوم از آثار دنباله‌دار «بی‌مصرف‌ها» در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۲۸٫۸ میلیون دلار در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای آمریکا و کانادا قرار گرفت.

به گزارش سینما پرس، قسمت دوم از مجموعه فیلم های اکشن «بی‌مصرف‌ها» (The Expendables) که نخستین هفته اکران خود را تجربه می کند، توانست فروشی برابر با ۲۸٫۸ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ، در رتبه نخست پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار بگیرد.

سایمون وست کارگردان قسمت دوم «بی‌مصرف‌ها» است و در این قسمت آقای چرچ (بروس ویلیس) گروهی سرباز یا همان بی‌مصرف‌ها را برای ماموریتی که آسان به نظر می‌رسد گرد هم جمع می‌کند، اما وقتی یکی از آن ها در حین انجام عملیات کشته می شود، بقیه آن ها تصمیم می‌گیرند با تجهیز نیروهایشان به انتقام دوست از دست رفته‌اشان برخیزند.

سیلوستر استالونه و ریچارد ونک به طور مشترک فیلمنامه قسمت دوم «بی‌مصرف‌ها» را نوشته اند و جت لی، دولف لاندگرن، چاک نوریس، ژان کلود ون دم، بروس ویلیس، آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه نیز از جمله بازیگران معروف و محبوب فیلم های اکشن هستند که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند.

قسمت نخست فیلم سینمایی «بی‌مصرف‌ها» که کارگردانی آن را سیلوستر استالونه بر عهده داشت نیز در تابستان سال ۲۰۱۰ میلادی روی پرده سینماهای سراسر جهان رفت و توانست در آن زمان فروشی برابر با ۲۷۴ میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن «بورن» به نام «میراث بورن» (The Bourne Legacy) نیز توانست در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱۷ میلیون دلار عنوان دومین فیلم پرفروش این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

تونی گیلوری علاوه بر کارگردانی «میراث بورن» به همراه دن گیلوری فیلمنامه این فیلم سینمایی را نیز نوشته است و جرمی رنر، راشل ویتز و ادوارد نورتون از جمله بازیگران سرشناسی هستند که در این پروژه ایفای نقش کرده اند.

سه قسمت پیشین مجموعه آثار دنباله دار «بورن» به ترتیب با عناوین «هویت بورن» (The Bourne Identity) در سال ۲۰۰۲، «برتری بورن» (The Bourne Supermacy) در سال ۲۰۰۴ و «اولتیماتوم بورن» (The Bourne Ultimatum) در سال ۲۰۰۷ میلادی روی پرده سینماهای سراسر جهان رفته اند.

انیمیشن سینمایی «پارانورمن» (Paranorman) به کارگردانی کریس باتلر و سم فل نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱۴ میلیون دلار توانست در رتبه سوم جدول پرفروش ‌ترین فیلم های این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار بگیرد.

باتلر علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه «پارانورمن» را نیز نوشته است و این انیمیشن سینمایی داستان پسر بچه ای به نام نورمن را به تصویر می کشد که با استفاده از توانایی خود در حرف زدن با مرده ها، برای نجات شهری که در آن زندگی می کند از یک نفرین صد ساله، ارواح و زامبی ها را به خدمت می گیرد.

فیلم کمدی «کمپین» (The Campaign) به کارگردانی جی روچ که دومین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز با فروشی برابر با ۱۳٫۴ میلیون دلار توانست در رتبه چهارم پرفروش ترین فیلم های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار بگیرد.

کریس هنچی به همراه شاون هارول فیلمنامه «کمپین» را نوشته اند و این فیلم سینمایی رقابت ۲ نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا را به تصویر می کشد. ویل فارل، زک گالیفیاناکیس و جیسون سادیکس از جمله کمدین های مطرح هالیوودی هستند که در این فیلم کمدی ایفای نقش کرده اند.

فیلم درام «اسپارکل» (Sparkle) به کارگردانی سلیم عقیل نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱۲ میلیون دلار در رتبه پنجم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته ۲ کشور آمریکا و کانادا جای گرفته است.

مارا براک آکیل براساس داستانی از هاوارد روزنمن فیلمنامه «اسپارکل» را نوشته است و این فیلم سینمایی که داستان آن در دهه ۱۹۶۰ میلادی رخ می دهد ماجرای سه خواهر را به تصویر می کشد که تشکیل یک گروه موسیقی می دهند و به سرعت به شهرت می رسند، اما شهرت موجب تیره شدن روابط آن ها با یکدیگر می شود. ویتنی هیوستن؛ خواننده پرآوازه بین المللی که در ماه فوریه از دنیا رفته است نیز در فیلم سینمایی «اسپارکل» ایفای نقش کرده است.

سومین قسمت از سه گانه بت‌من به نام «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) نیز در پنجمین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۱۱٫۱ میلیون دلار عنوان ششمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کند.

«شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان داستان بت‌من را به تصویر می کشد که پس از گذشت ۸ سال از آخرین فعالیت خود، دوباره برای نجات شهر در برابر دشمنی قدرتمند به پا می‌خیزد. تام هاردی، کریستن بل، لیام نیسون، جوزف گوردون لویت، آن هاتوی، گری الدمن، مورگان فریمن و ماریون کوتیار از جمله بازیگران مطرح و برجسته ای هستند که در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ایفای نقش کرده اند.

قسمت های اول و دوم فیلم های سینمایی بت‌من به نام «شروع بت‌من» (Batman Begins) و «شوالیه تاریکی» که در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ میلادی اکران شده اند، هر کدام به ترتیب فروشی برابر با ۳۷۲ میلیون و یک میلیارد دلار را رقم زده اند.

فیلم سینمایی «زندگی عجیب تیموتی گرین» (The Odd Life of Timothy Green) به نویسندگی و کارگردانی پیتر هجز که نخستین هفته اکران خود را تحربه می کند نیز با فروشی برابر با ۱۰٫۹ میلیون دلار توانست عنوان هفتمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کند.

فیلم کمدی فانتزی «زندگی عجیب تیموتی گرین» داستان یک زوج جوان را به تصویر می کشد که نمی توانند صاحب فرزند بشوند، اما پس از اینکه آرزوهای خود برای بچه دار شدن را روی کاغذ می نویسند، درون جعبه ای می گذارند و آن را در حیاط خلوت خانه خود دفن می کنند ناگهان بچه ای وارد زندگی آن ها می شود. بچه ای عجیب به نام تیموتی که آن طور که به نظر می آید نیست.

فیلم کمدی رمانتیک «سرچشمه‌های امید» (Hope Springs) به کارگردانی دیوید فرانکل نیز در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۹٫۱ میلیون دلار در رتبه هشتم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا جای گرفته است.

ونسا تایلر فیلمنامه «سرچشمه‌های امید» را نوشته است و مریل استریپ، تامی لی جونز و استیو کارل نیز از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم کمدی رمانتیک بازی کرده اند. فیلم سینمایی «سرچشمه‌های امید» داستان روابط بین یک زوج سالخورده پس از گذشت ۳۰ سال از ازدواج آن ها را به تصویر می کشد.

فیلم کمدی خانوادگی «خاطرات یک بچه؛ روزهای سگی» (Diary of a Wimpy Kid: Dog Days) به کارگردانی دیوید بورز که سومین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز با فروشی برابر با ۳٫۸ میلیون دلار در رتبه نهم پرفروش ترین فیلم های این هفته ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار گرفت.

گیب ساشز به همراه مایا فوربز فیلمنامه «خاطرات یک بچه؛ روزهای سگی» را نوشته اند و این فیلم کمدی ماجرای چند پسر نوجوان را روایت می کند که پس از اتمام سال تحصیلی و شروع فصل گرما، نمی دانند که چگونه اوقات فراغت خود در تابستان را سپری کنند.

فیلم اکشن «یادآوری مطلق» (Total Recall) به کارگردانی لن وایزمن نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۳٫۵ میلیون دلار در رتبه دهم پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار گرفته است.

کرت ویمر و مارک بومبک به طور مشترک فیلمنامه «یادآوری مطلق» را نوشته اند و این فیلم سینمایی داستان کارگر کارخانه ای به نام «داگلاس کویید» را به تصویر می کشد که پس از آشنایی با شرکت «ریکال» به این موضوع که او یک جاسوس است مظنون می شود. شرکت «ریکال» برای مشتری های خود یک ذهن مصنوعی را به وجود می‌آورد. کویید نیز متوجه می شود که او هم مانند بقیه دارای یک ذهن مصنوعی است.

کالین فارل، بوکیم وودباین و برایان کرانستون از جمله بازیگران فیلم سینمایی «یادآوری مطلق» هستند و این فیلم سینمایی نسخه بازسازی شده یک فیلم سینمایی با همین نام است که در سال ۱۹۹۰ میلادی و با حضور آرنولد شوارتزنگر ساخته شده بود.

همچنین فروش کلی این آثار در سینماهای آمریکای شمالی تا به امروز به شرح زیر است:

«بی‌مصرف‌ها ۲»، یک هفته اکران، ۲۸٫۸ میلیون دلار.

«میراث بورن»، ۲ هفته اکران، ۶۹٫۶ میلیون دلار.

«پارانورمن»، یک هفته اکران، ۱۴ میلیون دلار.

«کمپین»، ۲ هفته اکران ۵۱٫۷ میلیون دلار.

«اسپارکل»، یک هفته اکران، ۱۲ میلیون دلار.

«شوالیه تاریکی برمی‎خیزد»، ۵ هفته اکران ۴۱۰ میلیون دلار.

«زندگی عجیب تیموتی گرین»، یک هفته اکران، ۱۵٫۲ میلیون دلار.

«سرچشمه‌های امید»، ۲ هفته اکران، ۳۵٫۱ میلیون دلار.

«خاطرات یک بچه؛ روزهای سگی»، ۳ هفته اکران، ۳۸٫۸ میلیون دلار.

«یادآوری مطلق»، ۳ هفته اکران ۵۱٫۸ میلیون دلار.

انتهای پیام/ع.م/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۱۳۶


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.