استانداردسازی محصولات وارداتی نانویی


استانداردسازی محصولات وارداتی نانویی

۱۲:۲۹ (دوشنبه ۲۹ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو وزارت بهداشت از همکاری این کمیته با گمرک خبر داد و گفت: بر اساس این همکاری محصولات وارداتی مبتنی بر فناوری نانو به منظور صدور مجوزهای لازم به کمیته های استانداردسازی وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت ارجاع داده می شود.

دکتر علی بیت اللهی با اشاره به عرضه محصولات مبتنی بر فناوری نانو در کشور افزود: تاکنون ۹ محصول عرضه شده در این زمینه مجوزهای لازم را از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده اند.

رئیس کمیته فنی استانداردسازی فناوری نانو با تاکید بر اینکه تعداد دیگری از این محصولات در دست بررسی برای اعطای مجوز هستند، اظهار داشت: با توجه به زیر ساختهایی که ایجاد شده است شرکتهایی که در عرصه نانو فعال هستند به ویژه محصولات حساس چون مواد بسته بندی و دارو برای بهره مندی از بسته های حمایتی، لازم است تا مجوز خود را از وزارتخانه های بهداشت و جهاد کشاورزی دریافت کنند.
 

وی با بیان اینکه این مجوزها از سوی کمیته های استاندارد وزارتخانه های بهداشت و یا جهاد کشاورزی صادر می شود، خاطر نشان کرد: این نهادها پروتکل هایی را برای ارزیابی ایمنی نانو ایجاد تدوین کردند و شرکتهای تولیدی در این حوزه موظف هستند تا به آنها مراجعه کنند.
 

بیت اللهی از ارزیابی استانداردهای محصولات وارداتی مبتنی به فناوری نانو خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا  همکاریهای میان کمیته استاندارد وزارت بهداشت با گمرک جمهوری اسلامی صورت گرفته است و بر این اساس برنامه ویژه ای در نظر گرفته شده است.
 

وی در این باره توضیح داد: در گمرک جمهوری اسلامی ایران در صورتی که محصولی با عنوان “نانو” وارد شود، گمرک این محصول را به کمیته های استاندارد وزارتخانه های بهداشت و جهاد کشاورزی ارجاع می دهد.

 

رئیس کمیته فنی استاندارد سازی وزارت بهداشت ادامه داد: کمیته های تخصصی این دو وزارتخانه پس از بررسی و آنالیزهای محصولات ارجاع داده شد، نسبت به صدور مجوز اقدام می کنند.

.

.

.

.

.

.

.

..

.

.

مهر


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.