استانداردهای ایمنی در صنعت نفت ونزوئلا بازنگری می شود

۲۲ شهریور – ۰۸:۵۷:۰۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

پس از حادثه مرگبار آتش سوزی پالایشگاه آموی؛

بزرگنمایی:  

در پی حادثه آتش سوزی پالایشگاه آموی که منجر به کشته شدن ۴۲ نفر شد، ونزوئلا استانداردهای ایمنی و نگهداری در صنعت نفت ونزوئلا را بازبینی می کند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، یکی از مدیران شرکت ملی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای) که ریاست مجتمع پالایشی پاراگوئانا را به عهده دارد، اعلام کرد: این شرکت استانداردهای ایمنی را بازنگری می کند که این روند کل بخش های پالایشی شامل ۶ مجتمع پالایشی در سراسر کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.
بزرگ ترین پالایشگاه نفت ونزوئلا با ظرفیت پالایش روزانه ۶۴۵ هزار بشکه ۲۵ اوت (۴ شهریور) در پی نشت گاز و به دنبال آن وقوع انفجاری بزرگ دچار حریق شد و این حادثه ویرانگر ۴۲ کشته بر جای گذاشت.
پس از وقوع انفجار و آتش سوزی پالایشگاه آموی، تیم های آتش نشانی ونزوئلا چندین روز درگیر خاموش کردن شعله های آتش بودند.
انفجار و آتش سوزی پالایشگاه آموی که مرگبارترین حادثه نفتی جهان در حدود ۱۵ سال گذشته به شمار می آید، آسیب های جدی به تاسیسات پالایشگاه آموی و خانه های مسکونی اطراف وارد کرد.
حداقل ۲۰ عضو گارد ملی حفاظت از پالایشگاه آموی، کارکنان پالایشگاه و شهروندان که در نزدیکی این پالایشگاه سکونت داشتند در این حادثه جان خود را از دست دادند.
رافائل کویرز، اقتصاددان و کارشناس نفتی ونزوئلا اعلام کرد: همه پالایشگاه های نفت ونزوئلا نیز بر اساس استانداردهای بین المللی بازنگری کامل می شوند.
حادثه پالایشگاه آموی سبب افزایش نگرانی ها درباره ایمنی در دیگر تاسیسات نفتی شرکت ملی نفت ونزوئلا شده است.
برخی از کارشناسان بر این باورند که دولت ونزوئلا برای جلوگیری از وقوع حادثه مرگبار پالایشگاه آموی تدابیر حفاظتی مناسبی نداشته است اما چاوز چنین اظهارنظرهایی را غیر مسئولانه می داند.
دو پالایشگاه «کاردون» و «آموی» نیز بخشی از مرکز پالایش پاراگوئانا، بزرگ ترین مرکز پالایشی ونزوئلا، به شمار می آید، این دو پالایشگاه روزانه حدود ۹۵۵ هزار بشکه نفت خام را پالایش و ۲۰۰ هزار بشکه بنزین تولید می کنند.
شرکت ملی نفت ونزوئلا ۱۴ شهریور در بیانیه ای اعلام کرده بود: فعالیت سه واحد تقطیری پالایشگاه آموی ونزوئلا از سر گرفته شده است.
رافائل رامیرز، وزیر نفت ونزوئلا پیش تر اعلا م کرده بود: پس از سرگیری بخش هایی از پالایشگاه آموی که دچار حریق شده بود، این پالایشگاه تا چند روز آینده ظرفیت کامل پالایش خود را از سر می گیرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۱۱۲۵۷۵۷۷۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.