استاندار آذربایجان غربی از بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف کشور در تهران بازدید کرد

وحید جلال زاده با حضور در محل نماشگاه های بین المللی تهران از بخش های مختلف بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف ایران غرفه آذربایجان غربی بازدید و با تجار و بازرگانان و فعالان حوزه فرش دستباف استان دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این بازدید بامحمدباقر آقاعلیخانی رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز دیدار و گفت و گو کرد.

جلال زاده با اشاره به جایگاه تولید فرش دستباف در آذربایجان غربی در کشور و به ویژه فرش نقش ریزماهی خوی و افشار تکاب گفت : فرش های دستباف آذربایجان غربی شهرت جهانی دارند که در صورت فراهم شدن زمینه های صادراتی می تواند بخش مهمی از صادرات غیر نفتی استان را به خود اختصاص دهد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اظهار خرسندی از برپایی نمایشگاه فرش دستباف کشور گفت: در حال حاضر فراکسیون فرش مجلس در حال شکل گیری است و همچنین توافقی با شهرک های صنعتی برای تامین مواد اولیه بافت قالی ایرانی صورت گرفته است.

علیخانی افزود: اعزام هیات های تجاری در خصوص رایزنی برای گسترش بازارهای هدف صادراتی فرش دستباف از جمله کارهایی است که روز به روز در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵ نمایشگاه فرش دستباف در خارج از کشور برگزار می شود اظهار داشت : تا پایان سال پنج طرح فرش دستباف در سازمان مالکیت های معنوی به ثبت می رسد.

نمایشگاه کفرش دستباف ایران ه با حضور بیش از ۵۰۰ تولید کننده و صادرکننده داخلی در تهران آغاز به کار کرده و تا هشتم مهر ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه فرش با هدف تجمیع بافندگان و تاجران در یک مجموعه و ارائه دستاوردهای نوین در این زمینه برپا شده است و متقاضیان و عرضه کنندگان می‌توانند در فضایی مناسب به داد و ستد بپردازند.

۵۸۲/۵۸۳

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.