استان خوزستان رتبه نخست طرح توسعه کشاورزی کشور را کسب کرد

استان خوزستان رتبه نخست طرح توسعه کشاورزی کشور را کسب کرد

طی شش‌ماهه اول سال جاری استان خوزستان مقام نخست در پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، رئیس سازمان با اعلام این مطلب اعتبار کل طرح را شش‌هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این مبلغ چهارهزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به استان خوزستان اختصاص یافته که بیش از هفت درصد از کل اعتبار تخصیصی به طرح بوده که بیشترین میزان اعتبار در بین سایر استان‌های کشور است و این امر نشان از جایگاه و اهمیت استان خوزستان در این طرح دارد.

کیخسرو چنگلوایی با یادآوری تصویب هشت‌هزار و ۶۱۱ طرح در زمینه توسعه کشاورزی در استان افزود: شهرستان‌های اهواز با یک‌هزار و ۵۸۵ طرح، آبادان با ۶۵۶ طرح و باغملک با ۵۶۲ طرح مصوب رتبه‌های اول تا سوم را از نظر تعداد طرح مصوب در استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان این مطلب که بیشترین تسهیلات مصوب مربوط به شهرستان‌های اهواز، دزفول و خرمشهر است، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های اهواز با ۵۶۷ میلیارد ریال، دزفول با ۴۱۷ میلیارد ریال و خرمشهر با ۳۵۹ میلیارد ریال به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از لحاظ تسهیلات مصوب به خود اختصاص داده‌اند.

چنگلوایی با اشاره به ارسال شش‌هزار و ۸۳۴ پرونده به بانک ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۸۰ درصداز پرونده‌های تشکیل شده به بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات ارسال شده است که از نظر مبلغی این درصد بیش از ۸۴ درصد مبلغ اعتبار تسهیلات مصوب است.

وی میزان تسهیلات پرداخت شده تا پنجم مهرماه سال جاری را یک‌هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال ذکر کرد و یادآور شد: شهرستان‌های دزفول با پرداخت ۲۸۴ میلیارد ریال شوش با پرداخت ۱۳۲ میلیارد ریال و بهبهان با ۱۲۸ میلیارد ریال مقام‌های اول تا سوم پرداخت تسهیلات بانکی طرح توسعه کشاورزی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر ستاد توسعه کشاورزی خوزستان خودکفایی، افزایش تولید و اشتغال را از اهداف طرح توسعه کشاورزی دانست و تصریح کرد: طرح‌هایی که به مرحله پرداخت تسهیلات رسیده‌اند، منجر به اشتغال سه‌هزار و ۱۴۴ نفر در استان می‌شود و با افزایش پرداخت تسهیلات به طرح‌های جدید میزان اشتغال طرح توسعه کشاورزی خوزستان قابل افزایش خواهد بود.

جنگلوایی با تأکید بر مقام نخست استان خوزستان در پرداخت تسهیلات در قالب طرح توسعه کشاورزی کشور اظهار داشت: استان دوم در این طرح کمتر از نیمی از عملکرد خوزستان را در پرداخت تسهیلات داشته است و این امر جایگاه نخست را در ماه‌های گذشته برای استان حفظ کرده است که در همین راستا تاکنون ۲۶٫۲۶ درصد از تسهیلات مصوب در استان پرداخت شده است و این نسبت به استان‌های لرستان ۲۵٫۶۳ درصد و ایلام ۱۹٫۰۴ درصد است که حائز مقام‌های دوم و سوم هستند.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌هایی همچون صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی در کسب این موفقیت تأکید کرد: ۷۹ درصد پرونده‌های تشکیلی از سوی جهاد کشاورزی، ۱۰ درصد از سوی صنعت، معدن و تجارت، هفت درصد تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سه درصد کمیته امداد و یک درصد بهزیستی تشکیل‌دهنده پرونده‌های تقاضای تسهیلات بوده‌اند که در مجموع ۷۸ درصد متقاضیان به‌صورت انفرادی و ۲۲ درصد متقاضیان به‌صورت تعاونی تشکیل پرونده داده‌اند./

A-910709-08

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.