استخدام جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۱

اردیبهشت ۱۴۰۳

دانش آموخته های فعال بخش کشاورزی در کشور امسال استخدام می شوند. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت : مراحل نام نویسی از این دانش آموختگان با شناسایی ناظران واجد شرایط آغاز شده است و براساس دستور العمل جذب می شوند .

ایشان با اشاره به سامانه فراخوان دانش آموختگان کشاورزی افزود : اکنون بیش از ۱۸۰ هزار دانش آموخته عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی کشور می باشند .

وی اضافه کرد : داشتن حداقل ۲ سال متوالی سابقه فعالیت در بخش کشاورزی از شرایط استخدام است و جذب شدگان هم متعهد می شوند تا ۱۰ سال به صورت مداوم در مراکز جهاد کشاورزی خدمت کنند .

استخدام امسال وزارت جهاد کشاورزی

نیروهای تحصیل کرده و دانشگاهی از سرمایه ها و منابع کشور محسوب می شوند که بهره گیری و استفاده بهینه از این سرمایه ها می تواند در رشد، شکوفایی و پیشرفت سرزمین عزیزمان و همچنین پیشبرد اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشته باشد. از طرفی شناخت و بهره برداری موثر همراه با بکارگیری این نیروها بر اساس تخصص و توانمندی آنان سبب شکوفایی بیش از پیش استعدادها و توانایی آنان می شود. یکی از فرصت هایی که در این خصوص در کشور فراهم می باشد، استفاده از پتانسیل و ظرفیّت فارغ التحصیلان مشمول وظیفه عمومی می باشد.

در همین راستا وزارت جهادکشاورزی به استناد نامه شماره ۰۱۲۹۰/۱۵/۱/۲۲۱۳ مورّخ ۱۴۰۱/۴/۷ معاونت محترم نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح از دانش‌آموختگان دانشگاه های دولتی در تهران و مراکز استان های کشور که دارای شرایط زیر می‌باشند را در قالب “جذب نیروی امریه سربازان متخصص” برای گذراندن دوره مقدّس خدمت سربازی به صورت امریّه در سال ۱۴۰۱ (اعزام ۱۴۰۱/۱۰/۱ ) جهت بکارگیری در ستاد وزارت، سازمان جهاد کشاورزی استان ها و مراکز وابسته جذب مینماید. لذا آن دسته از متقاضیانی که تمایل دارند خدمت مقدس دوره ی  سربازی را در وزارت جهاد کشاورزی بگذرانند، فرصت دارند از بامداد روز پنج شنبه مورّخ ۱۴۰۱/۸/۱۲ تا ساعت ۲۴ روز شنبه  مورّخ  ۱۴۰۱/۸/۱۴ با رعّایت شرایط و الزامات ذیل الذکر نسبت به ثبت نام در  سامانه جامع ثبت نام کارکنان وظیفه دولت (امریه) اقدام نمایند.

شرایط عمومی و اختصاصی

دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس، ‌فوق‌لیسانس و دکتری در رشته‌‌های تحصیلی مرتبط با وظایف و ماموریت های وزارت جهاد کشاورزی
– فارغ‌التحصیل از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری  
– داشتن حداقل معدل کل ۱۶
– موفقیت در مصاحبه کمیته جذب و بکارگیری نیروی امریه، تایید گزینش
*اولویت پذیرش با افراد بومی،خانواده ایثارگران(درجه ۱) و نخبگان است.
انتخاب افراد مطابق با ضوابط دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح، داشتن یکی از شرایط (معاف از رزم، خانواده محترم ایثارگران، تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی، متقاضی خدمت در مناطق محروم، عضویت حداقل ۶ ماه سابقه عضویت در پایگاه مقاومت بسیج و نخبگان)، موفقیت در مصاحبه در کمیته مربوطه و همچنین تایید صلاحیت از هسته مرکزی گزینش انجام می‌پذیرد.

نکات قابل توجه

ثبت نام در سامانه به منزله پذیرش متقاضی به منظور بهره‌مندی از طرح امریه سربازی نمی‌باشد.
– متقاضیان پذیرفته شده پس از ثبت نام برای شرکت در مصاحبه کمیته جذب و پذیرش نیروی امریه دعوت می‌گردند.
– پذیرش امریه فقط به منظور گذراندن طرح مقدّس خدمت نظام محسوب می‌گردد و متضمّن هیچگونه تعهدی در خصوص استخدام فرد نمی‌باشد.
– چنانچه متقاضی در هر یک از سازمان های دولتی آموزش نظامی دیده باشد و یا کسر خدمت داشته باشد، تقاضای وی مورد قبول نخواهد بود.
– هرگونه اشتباه و یا کتمان حقیقت موجب ابطال تقاضا خواهد شد.
– میزان حقوق پرداختی به مشمولین امریه سربازی در وزارت جهاد کشاورزی هم تراز با سایر نظامیان هم رتبه خواهد بود.
– در صورت ناقص بودن مدارک (تاییدیه گزینش، تعیین محل خدمت، مدرک تحصیلی و تصاویر شناسنامه و کارت ملی و برگه اعزام به خدمت) متقاضی در لیست اعزام قرار نخواهد گرفت.
– متقاضی که ثبت نام می نماید می بایستی فاقد غیبت از نظام بوده و همچنین دوره آموزش نظامی را نگذرانده باشد.
– متقاضیان پس از تایید نهایی اقدام به اخذ برگه اعزام به خدمت نموده و می بایست برگه اعزام خود را به واحد سازمانی مربوطه تحویل نمایند.
– با توجه به اعلام سازمان نظام وظیفه در خصوص «عدم امکان تمدید تاریخ اعزام مشمولان» از سوی سازمان مذکور، متقاضیان می بایست نسبت به تهیّه برگه اعزام مربوط به آن دوره اقدام نمایند.
ب) مقررات مرتبط:
– دستورالعمل ساماندهی امور مشمولین امریّه مأمور به دستگاه‌های اجرایی غیرنظامی کشور(بخشنامه شماره ۸۷۸۳۴ مورّخ ۱۳/۸/۱۴۰۰ معاون اوّل رییس‌جمهور) قابل دریافت در آدرس الکترونیکی اداره کل امور اداری

مدارک مورد نیاز

۱- تکمیل فرم درخواست گذراندن دوره ضرورت وظیفه در وزارت جهادکشاورزی، سازمان جهادکشاورزی استان ها و مراکز وابسته در سامانه جامع ثبت نام کارکنان وظیفه دولت   (امریه) به همراه بارگذاری مدارک مربوطه
۲- تصویر آخرین مدرک تحصیلی معدل‌ دار یا معرفی نامه دانشگاه به حوزه‌ نظام وظیفه
۳-  تصویر کلیه صفحات شناسنامه
۴- برگه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت
۵- داشتن مدرک تاییدیه نخبگی از دانشگاه یا بنیاد نخبگان
۶- داشتن مدارک لازم جهت متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی   

جدول اعلام نیازهای ستاد وزارت جهادکشاورزی، سازمان های تابعه وسازمان جهادکشاورزی استان ها

ردیفنام سازمان
۱سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی
۲سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
۳سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام
۴سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی
۵سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان
۶سازمان جهاد کشاورزی استان قم
۷سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان
۸سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی
۹سازمان جهاد کشاورزی استان منطقه جیرفت
۱۰ستاد وزارت

سایت استخدام

آگهی استخدام ممتازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱۳نظر ثبت شده
  1. ناظر:

    قانون استخدام ناظرین و تعهد ده ساله بزرگترین آسیب و ضربه را این گروه از افراد جامعه و خانواده ای آنان وارد کرد جوانی و انرژی و فرصت های خوب از دست رفت محدودیت ها اای بسیاری بوجود آورد حق ارتقا و اناقال از آنان گرفته شد عمر آنها بیهوده تلف شد توصیه می کنم دیگران این اشتباه را نکنند بیکار بلشند لهتر از این گونه استخدامی هست مجلس و دولت این قانون را اصلاح کند

  2. ناظر ستا ۹۳:

    بدبخت اونایی هستند که در قالب ناظربن استخدام شوند تا ۱۰ سال حق انتقال و یا ارتقا و مسئولیت ندارند یک کارمند صفر کیلومتر قراردادی بر این گروه حتی اگر ۲۰ سال سابقه داشته باشد ترجیح داده می سود تعهد ۱۰ ساله سد بزرگی برای پیشرفت هست به این نوع استخدامی دل خوش نکنید . اگه شرط تهعد ۱۰ ساله حذف یا کمتر بشه خیلی خوب هست و الا خیلی بد

  3. سجاد:

    پارتی در کار نبود قبل از سال ۹۲ که عرض کردن یعنی از سالهفتاد یه سری از مهندسین بیچاره رو آزمون گرفتند توی شرکتها جذب شدن با ماهی دویست هزار اونم هر ماه نه سالیانه پرداخت می‌ کردند این بیچاره پول بیمه هم از جیب خودشان پرداخت میکردن تا حدود نودوهفت طبق ساعت اداری سر کار رفتن تک به تک روستاهای دور افتاده رو رفتن کار وفعالیت داشتند بعد سال نودو هفت خبری از استخدام نبود شرکتها رو بستند این مهندسا عمر وجوانیشون حدر رفت سن استخدامشون بالا رفت تو برف و باران حمالی کردند تو خبر نداری حداقلش شما تکلیفت روشنه برای کسی اونم ده سال رایگان کار نکردی

  4. سمیه:

    این اطلاعیه مال چه سالی هست؟ کاش یک فکر برای ناظران کشاورزی میکردن ما با ۴ سال سابقه نظارت متاسفانه دستمون هیچ جا بند نیس و گویا مسئولین محترم جهاد کشاورزی اصلا به فکر ناظران نیستند. ۱۰ تیر ۱۴۰۱

    • اگر قرار باشه تعهد ۱۰ ساله بدین هم استخدام نشین بهتره حتما باید تعهد ۱۰ ساله حذف بشه قانون بسیار بدی هستنام شما...:

      چه قانون مزخرفی هست با اون تعهد ۱۰ ساله

  5. خدا:

    آیا امسال برا رشته جنگداری استخدامی هس ؟؟

  6. عارف:

    فقط در استان قزوین استخدام هست ؟ بقیه استانها چی؟ کرمان؟

  7. علی:

    با سلام واقعا ک مسخره بازیه وزارت جهاد کشاورزی .جهاد کشاورزی ازمونی نداره اونایکه شرکتین با بند پ رفتن شرکت یابیخود ناظر شد ن با بند پ هم جذب جهاد میشن بیخود ب خودتون وعده ندین ……فی امان الله

  8. حبیبی:

    سلام وخسته نباشید در استخدام جهاد هیج جایگاهی برای افرادی که سالهاست درشرکت های تعاونی روستایی با مدرک مهندسی کشاورزی کار میکنندمتأسفانه وجود ندارد نمونه این افراد خوب بنده با ده سال سابقه کار کرد نفر از همکارانم از شهرستان اهر

  9. آذری:

    باسلام وخسته نباشید
    لطفازمان آزمون ومنابع آزمون راذکر کنید
    باتشکر

  10. آمنه غلامی:

    باعرض سلام وخسته نباشید خیلی خوشحالم که به فکر ما هم هستید ،ولی یه خواهشی دارم من تازه دوره کارشناسی رو تمام کردم ای کاش برای ماهم کاری بود خواهش میکنم رسیدگی کنید.

    • علی:

      سلام ازمون استخدامی امسال هم جهاد هم اموزش پرورش نیرو میخواد
      هنراموز کشاورزی
      اطلاعیه دی وبهمن میاد

      • سولماز:

        سلام و وقت بخیر . میخواستم بدونم اطلاعیه موثقی هست ک امسال جهاد کشاورزی نیرو برمیداره یا خیر؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.