استخدام ۹۰ هزار نیرو توسط وزارت بهداشت/۶۰ درصد جذب نیرو مختص پرستاران است

۲۶م دیماه ،

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور از جذب ۹۰ هزار نیرو تا سه سال آینده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، غضنفر میرزا بیگی بعد از دوشنبه در همایش پرستاران آذربایجان غربی با بیان اینکه ۶۰ درصد این جذب نیرو در بخش پرستاری است اظهارداشت: در این راستا تا سه سال آینده ۵۰ هزار پرستار استخدام و جذب مراکز درمانی می شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در کشور شاخص تعداد پرستاران نسبت به تخت های بیمارستانی کمتر از استاندارد جهانی است گفت: در زمان حاضر به ازای هر تخت بیمارستانی ۲٫۵ پرستار در جهان بکار گرفته می گردد که این رقم در کشور ما ۱٫۸ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است.

میرزا بیگی به لزوم تربیت بیماریاران تا پایان برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: برنامه ‌ریزی‌های لازم برای تربیت سالانه ۱۰ هزار بیمار یار در نظر گرفته شده است و این آموزش‌ها به صورت ۱۰۰ ساعت آموزش نظری و ۱۰۰ ساعت آموزش عملی خواهد بود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به بررسی های صورت گرفته در خصوص فعالیت پرستاران در کشور افزود: بر اساس این بررسی ها، احتمال دادن داروی اشتباه به بیمار در صورت کار بیش از ۱۲ ساعت پرستار سه برابر می گردد که این امر لزوم استخدام نیروهای تازه را دوچندان می کند.

میرزابیگی گفت: سازمان نظام پرستاری که از سال ۸۲ آغاز به کار کرده در زمینه جامعه پذیری حرفه پرستاری، افزایش منزلت اجتماعی، تغییر درصد پذیرش دانشجوی زن و مرد، افزایش ظرفیت دوره های تحصیلات تکمیلی پرستاری، فعالیت های مطلوبی را انجام داده است.

وی تخصصی شدن حرفه پرستاری، افزایش دوره‌ها و ظرفیت‌های تحصیلات تکمیلی و تغییر درصد پذیرش دانشجویان مرد و زن از اقدامات انجام یافته برای بهبود وضعیت علمی و آموزشی سازمان نظام پرستاری عنوان کرد و گفت: بحث استاندارد سازی خدمات پرستاری به طور جدی دنبال می‌شود به زودی خبرهای خوشی از استاندارد خدمات پرستاری در سطح بین‌ المللی و با محوریت ایران در منطقه می‌شنویم.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.