استراتژی مناسب وزیر خارجه سبب صعود دستگاه دیپلماسی ایران در سال۹۱

۲۸م اسفند ،

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ایران در سال ۹۱ از روند موفقیت‌آمیزی برخوردار بوده است، گفت: تسلط بالای وزیر امور خارجه ایران بر زبان عربی و پیشینه نزدیک وی با کشورهای منطقه یک شاخص اساسی در موفقیت‌های کشورمان در حوزه خاورمیانه است.

حسین معین آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به روند رو به رشد سیاست خاجی جمهوری اسلامی ایران طی یک سال اخیر در منطقه، اظهار داشت: پیشینه نزدیک‌ علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان با برخی کشورهای عربی منطقه و همچنین تسلط بالای وی بر زبان عربی سبب شده تا دستگاه دیپلماسی کشورمان با موفقیت چشمگیری روبه‌رو شود.

وی تسلط بالای وزیر امور خارجه ایران را بر زبان عربی و پیشینه نزدیک وی با کشورهای منطقه را یک عامل مهم در موفقیت‌های کشورمان در منطقه دانست و افزود: گسترش موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در رابطه با کشوهای منطقه همچون مصر و سوریه یکی از دستاورد‌های مهم در سیاست خارجی کشورمان محسوب می‌شود.

معین‌آبادی با تاکید بر اینکه پیشینه اشخاص در روند گسترش موفقیت‌های آن کشور بسیار موثر است، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی ایران در سال قبل عملکرد قابل قبول‌تری نسبت به سال‌های قبل داشته است.

این کارشناس سیاست خارجی عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان را در رابطه با مسائل منطقه بسیار موفقیت‌آمیز تلقی کرده و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران توانست در سال قبل در زمینه گسترش فعالیت‌های هسته‌ای و همچنین وادار کردن غرب برای به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی اورانیوم موفق عمل کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.