“استراتژی بلند پروازانه استرالیا در مورد آسیا”

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

دولت استرالیا با اعلام اینکه رشد کشورهای آسیایی در زمینه‌های مختلف غیرقابل توقف است، امروز (یکشنبه) برنامه بلندپروازانه خود را با هدف تعمیق روابط با هند و سایر کشورهای اقتصادی منطقه اعلام نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری پی.تی. آر، جولیا گیلارد، اول وزیر استرالیا در جریان مسافرت اخیرش iبه هند گفت: در حالیکه استرالیا در حال تغییر و تحول است، آسیا تغییرات بسیار بسیاری را تجربه نموده است. هر آنچه را که قرن ۲۱ برای ما iبه ارمغان بیاورد، سبب می‌شود تا آسیا iبه سمت رهبری جهانی سوق پیدا کند چراکه آسیا ترقی نموده است.

نخست وزیر استرالیا در این طرح کلی که آن را با عنوان “لوح سفید قرن آسیایی” ارایه نموده iبه دنبال افزایش ارتباط با قدرت‌های آ‌سیایی است تا این کشور را در سال ۲۰۲۵ میلادی جزو ۱۰ کشور ثروتمند جهان کند.

وی همچنین در این طرح کلی iبه این موضوع پرداخته که استرالیا حداقل باید یک مدرسه در یکی از کشورهای آسیایی افتتاح کند تا iبه این وسیله استرالیایی‌ها زبان‌های آسیایی چون ماندارین، هندی، اندونزیایی و ژاپنی را از سکنه این کشورها بیاموزند.

گیلارد با اعلام اینکه استرالیا با همه کشورها دوست است، افزود: ما از حضور با ثبات آمریکا در ایجاد اعتماد و همکاری در منطقه حمایت می‌کنیم. ما همراه با واشنگتن iبه دنبال همکاری با پکن، جاکارتا، دهلی نو و توکیو و سئول هستیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.