استرس عامل اصلی لکنت زبان در کودکان

۱۶ام بهمن ،

یکی از سبب هایی که کودک دچار لکنت می گردد استرس یا تولد فرزند تازه است که به سبب بی مهری و رفتارهای دیگران این استرس تشدید می گردد.

دکتر کلانتری متخصص آسیب شناسی و گفتار درمان در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: ۲ نوع لکنت زبان در کودکان وجود دارد که قبل از ۴ سالگی ( غیر واقعی) و بعد از ۴ سالگی (واقعی) نام گذاری شده است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از سبب هایی که کودک دچار لکنت می گردد تولد فرزند تازه است که کودک به سبب حسادت و بی مهری ، رفتارهای دیگران دچار استرس شده و این عامل در کودک تشدید می گردد.

وی بیان داشت: اولین راهکار در کاهش لکنت زبان در کودکان توجه به کودک و دادن اعتماد به نفس است . همچنین در مورد کودکانی که زیر ۴ سال می باشند توجه به پیشنهاد های گفتار درمان ۸۰ تا ۹۰ درصد این درمان را اثر بخش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در یکسری از خانواده ها به سبب آشوب و تشنجی که داخل خانه است و روش تربیتی خاص متاسفانه کودکان این خانواده، لکنت زبان در آن ها ماندگار شده و با نداشتن آگاهی و مراجعه به متخصص گفتار درمان این امر سبب گوشه گیری در کودک می شود.

کلانتری در خصوص لکنت زبان واقعی اظهار کرد: زمانی که کودک بعد از ۴ سالگی درمان نشود لکنت زبان واقعی بوده که دامنه لغات کودک افزایش یافته و کودک وارد دوره ای خاصی از ارتباط با دیگران می گردد که در این صورت باید به متخصص مراجعه کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.