استفاده ابزاری از جنبش دانشجویی در ۱۸ تیر مشهود بود

دبیر اتحادیه اول دانشگاه آزاد گفت: برخی از سران اصلاحات با سوءاستفاده از جنبش دانشجویی در مسیر اهداف ضداسلامی –انقلابی حرکت کردند.

امیرمحمد مسجدی دبیر اتحادیه اول دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، با بیان اینکه جنبش دانشجویی در حوادث ۱۸ تیر ۷۸ مورد سوء استفاده برخی از سران اصلاحات قرار گرفت؛ اظهار داشت: تصمیم‌گیری زود هنگام به دلیل شور و هیاهو و احساسات از سوی جوانان دانشجو، آنان را به سمت و سوی افکار و اعمال هدایت شده برخی از سران اصلاحات کشاند.

وی افزود: برخی از سران سیاسی وقت، با استفاده ابزاری از دانشجویان جوان بنا به ادعایشان قصد اصلاحات ریشه ای در نظام را داشتند که با مخالفت با مشی اصولگرایی، خود را افرادی اصلاح‌طلب نامیدند.

این فعال دانشجویی گفت: برخی سران اصلاح‌طلبان با مخالفت کردن با اصل نظام و ولایت فقیه با ایجاد یک فضای باز و حرکت جهشی در میان دانشجویان، آنان را دچار یک جَو زدگی سیاسی-اجتماعی کردند.

وی تصریح کرد:‌ برخی از سران جبهه اصلاحات با مدیریت اغتشاشات ۱۸ تیر ۷۸ و با حضور در خوابگاه های دانشجویی در میان دانشجویان به سخنرانی می‌پرداختند و با شایعات مختلف از جمله آمار اغراق آمیز زندانیان سیاسی و شکنجه و کشته‌شدن دانشجویان، احساسات جوانان را جریحه‌دار می‌کردند.

دبیر اتحادیه اول دانشگاه آزاد با بیان اینکه تفرقه‌افکنی در میان دانشجویان از اهداف اساسی برخی از مسئولین وقت بود؛ خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی دانشجویان از ادعاهای آنان برای حضور در میان جوانان دانشجو بود اما با شایعه‌پراکنی، آتش را در میان دانشجویان شعله‌ور کردند.

مسجدی در ادامه با اشاره به حوادث فتنه ۸۸ گفت:‌ این همان بازی ۱۸ تیر بود که با حرکت در یک مسیر از فضای جَو زده گروهی از معترضین ناآگاه و ساده‌لوح سوء‌استفاده شد.

وی وجه تشابه این دو واقعه را اینگونه عنوان کرد: حمایت غرب و رژیم صهیونیستی از برخی مسئولین و سران اصلاحات و مخالفت با اصل نظام و ولایت فقیه به عنوان یک وجه تشابه در حوادث تلخ ۱۸ تیر و فتنه ۸۸ بود که با رهبری و مدیریت عاقلانه مقام معظم رهبری به بهترین شکل خاتمه یافت.

دبیر اتحادیه اول دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: باید با احترام گذاشتن به جنبش دانشجویی و درس عبرت از گذشته در مقابله با اهداف معاندین نظام به عنوان گروه‌ها و افراد تاثیرگذار به بهترین شکل در نظام ایفای نقش کرد.

/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.