استفاده از تاکسی در تهران، تجملات محسوب میشود!



تاریخ انتشار: ۳ April 2016 | 9:16 am

استفاده از تاکسی در تهران، تجملات محسوب میشود!

بهار شد و دوباره فصل یقه گیری مسافران و رانندگان تاکسی بر سر افزایش دلبخواهی کرایه های تاکسی آغاز شد.

افزایش ۵۰ درصدی کرایه در برخی مسیرها 

این روزها جز دو گروه بقیه شهروندان نباید سوار تاکسی شوند. گروه اول، دغدغه کرایه های کم و زیاد تاکسی را ندارند و این پولها برایشان مشکلی نیست و به خاطر غنای جیب مبارک، هر چه از سوی رانندگان تاکسی مطالبه شود، می پردازند و گروه دوم، کسانی هستند که برای اعصاب خود بیشتر از اضافه کرایه ای که برخی رانندگان تاکسی به صورت غیرقانونی مطالبه می کنند، اهمیت قائلند. برای همین بدون چک و چانه مبلغ کرایه درخواستی را می دهند و جانشان را آزاد می کنند.

ولی واقعیت این است که بیشتر مردم با برخی از رانندگان تاکسی که بدون مصوبه قانونی، کرایه های خود را افزایش داده اند، به شدت مشکل دارند. در اوایل هر سال، دیدن صحنه های بگومگو و جر و بحث بین مسافر و راننده تاکسی بر سر اضافه کرایه، موضوعی عادی است که تقریبا تا اوایل تابستان ادامه دارد.

امسال نیز مانند سالهای اخیر، برخی رانندگان تاکسی از تعطیلات نوروز و کمبود نظارتهای قانونی و خالی شدن شهرها استفاده کردند و کرایه ها را به صورت دلبخواهی، افزایش دادند.

گزارشهای مختلف حاکی از این است که ورودی تاکسی های گردشی هزارو ۲۰۰ تومان شده است و رانندگان تاکسی حتی برای کوتاه ترین مسیر طی شده دست کم این مبلغ را از مسافران مطالبه می کنند. نرخ کرایه ها بر اساس سلیقه رانندگان و با توجه به مسایلی مانند شلوغی یا خلوتی مسیر، تعداد مسافران داخل تاکسی و رنگ و روی لباس مسافران گرفته می شود و کسی هم نیست به این مسایل اعتراض کند. البته در این بین، بسیاری از رانندگان زحمتکش تاکسی، به خصوص تقریبا همه تاکسی های خطی، همچنان نرخ اعلام شده قانونی را از مسافران دریافت می کنند ولی با این حال برخی شهروندان گفته اند تعدادی از رانندگان تاکسی های خطی نیز به صورت خودسر، اقدام به افزایش ۵۰۰ تومانی کرایه مسیر خود کرده اند.

یکی از مسافران همیشگی خط تاکسی رسالت -ولی عصر می گوید از روز ۵ فروردین ۳۰۰تومان به کرایه این خط اضافه شده و البته این نرخ با بازگشت وضعیت از روزهای تعطیل به حالت عادی پس از ۱۳ فروردین، ادامه داشته است.

یکی دیگر از مسافران تاکسی هم گفته مسیر خیابان طالقانی به خیابان بهشتی ۱۰۰۰ تومان بود که در سال جدید به هزار و۵۰۰تومان افزایش داشت. اینطور که پیداست حمل و نقل با تاکسی در تهران، مانند بسیاری از کلانشهرهای دنیا، تبدیل به کالایی لوکس و تجملاتی می شود که با نبود نظارت بر میزان کرایه ها، بی نظمی و بلبشو در این حوزه نیز مانند برخی از حوزه های دیگر شهری، حاکم شده.

 

منبع: خبرآنلاین

 

 


نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.