استفاده از خودروهای چاه پیمای جدید نیمه هوشمند در بهره برداری نفت و گاز کارون

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

خودروهای چاه پیمای جدید نیمه هوشمند ساخت داخل در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون به کارگیری شد.


به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون  گفت: این خودروها به دو صورت دستی و هوشمند  قابل برنامه ریزی است و شتاب بالا ،  دقت در ارائه اطلاعات ،  ایمنی بالا و صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی از جمله ویژگی های آن است.
مهندس دهان زاده  دربارهٔ تفاوت خودروهای جدید با نمونه های پیشین گفت:  نمونه های قبلی  با  خودروهای کشنده  جابه جا می شد که با توجه به پراکندگی تاسیسات شرکت در حوزه ای به  وسعت ۱۵ هزار کیلومتر مربع ، نقل و انتقال همواره با  مشکل مواجه و  کارکردن با آن به صورت دستی بود و  در سرما  و  گرما  نیز اپراتورها  ناچار  بودند  در شرایط نامساعد کار کنند.
وی افزود: در نمونه های جدید تمامی تجهیزات در یک کامیون جاسازی شده  و  جابجایی آن به آسانی انجام می شود و علاوه بر آن اطلاعات در قالب نیمه هوشمند در حافظه ذخیره می شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: این تجهیز قابلیت ارتقا به تمام هوشمند را دارد و خودرو دارای کابین با تهویه مناسب بوده و کار با آن برای اپراتورها آسان تر است.
مهندس دهان زاده افزود: این شرکت هم اکنون ۸ دستگاه خودروی  چاه پیمای  جدید در اختیار دارد که به منظور کسب آگاهی از وضع چاه ها با نصب دستگاه های اندازه گیری روی این خودروها ،  فشار و دمای چاه مشخص  و برای برنامه ریزی تعمیر و یا تولید از چاه در اختیار مهندسی  بهره برداری  قرار می گیرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.