استفاده از قابلیت‌های تجاری می‌تواند همکاری ایران و روسیه را تسریع بخشد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

فتحی‌پور در دیدار با نماینده دومای دولتی روسیه:

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دیدار با دیمیتری ساویلیف گفت: استفاده از قابلیت‌های مناطق آزاد تجاری شمال و شمال شرق ایران می تواند روند توسعه همکاری اقتصادی ایران و روسیه را تسریع ببخشد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛ارسلان فتحی‌پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه با دیمیتری ساویلیف نماینده دومای دولتی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار فتحی پور ضمن اشاره به روابط دوستان ایران و روسیه و ابعاد مختلف همکاری سیاسی و اقتصادی میان دو کشور، گفت: با توجه به اهمیت ایران و روسیه در منطقه، توسعه همکاریهای سیاسی و اقتصادی دو کشور نقش مثبتی در ایجاد توازن در منطقه و برقراری صلح و آرامش پایدار دارد.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود ظرفیت های فراوان ایران و روسیه در زمینه های تجاری و اقتصادی، گفت: علیرغم اقدامات موثر دو کشور برای توسعه بیشتر روابط اقتصادی فی مابین، ظرفیت های دو کشور ارتقا مناسبات تجاری به سطوح بالاتری از میزان کنونی را می طلبد.
 
فتحی پور افزود: با توجه به نقش موثر همکاری پارلمانی در توسعه و تسهیل روابط تجاری و اقتصادی دو کشور کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آمادگی برقراری دیالوگ سازنده و گفتگوهای مستمر با کمیسیونهای تخصصی دومای روسیه را دارد.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمینه ها و ظرفیتهای موجود جهت ارتقا سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: همکاریهای دو کشور در دریای خزر، افزایش تبادل کالاهای مورد نیاز دو کشور و استفاده از قابلیت های مناطق آزاد تجاری شمال و شمال شرق ایران می توانند روند توسعه همکاری اقتصادی ایران و روسیه را تسریع ببخشد.
 
فتحی پور در پایان این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه ۱+۵ از موضع مثبت و منطقی دولت روسیه در این مذاکرات قدردانی کرد.
 
همچنین در این نشست دیمیتری ساویلیف نیز ضمن اشاره به روابط نزدیک و پایدار سیاسی دو کشور گفت: مواضع ایران و روسیه در قالب مسائل منطقه ای و بین المللی یکسان و به هم نزدیک است و عملا نتیجه این دیدگاه مشترک را می توان در مورد بحران سوریه مشاهده کرد.
 
نماینده دومای روسیه در ادامه ضمن ابراز نارضایتی از سطح فعلی مراودات تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: دو کشور نیازی است که باید در اولویت دو کشور جهت ارتقاء سطح روابط اقتصادی فیمابین قرار گیرد.
 
ساویلیف در همین راستا بر توسعه روابط میان مجالس جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه جهت تسهیل مبادلات تجاری دولتها و ایجاد بسترهای قانونی این همکاری ها تاکید کرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.