استفاده از پساب فاضلاب شهر بندرعباس برای کشاورزی و صنعت

۱۷ام بهمن ،

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با جمعی از نمایندگان خانه کشاورز استان هرمزگان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خلیج فارس، در این دیدار نماینده کشاورزان با اشاره به بعضی مشکلات ابراز کرد: اهم مشکلات از خشکسالی‌های اخیر ناشی می‌شود که عدم آب‌گیری سد استقلال را در پی داشته است.

وی گفت: این مساله سبب شده سهم کشاورزان از آب دریافتی سد کاهش یابد و بعضی از سیفی‌کاران فعالیتشان متوقف شود و بخش حقابه باغات گردش آبیاری خود را به دوره‌های طولانی‌تری تغییر دهند که این امر سبب کاهش راندمان و بهره‌وری محصول گردیده که خواستار رفع مشکلات در بخش کشاورزی هستیم.

مشاور وزیر نیرو نیز بیان کرد: به منظور بهره‌برداری بهینه از سد شمیل باید خط انتقال آب از سد شمیل تکمیل شود تا کمک موثری در تامین آب شرب بندرعباس صورت گیرد و بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده مقرر شده بخشی از اعتبارات این طرح از طریق استانداری و آب وفاضلاب شهری از محل خشکسالی تامین شود.

حاج رسولی‌ها در خصوص کاهش مصرف آب در سطح شهر بندرعباس نیز اظهار کرد: باید هرچه سریعتر پروژه‌ی تصفیه پساب فاضلاب به بهره‌برداری برسد و پساب فاضلاب شهر بندرعباس باید در جهت مصارف کشاورزی و فضای سبز و همچنین صنایع غرب بندرعباس مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.