استفاده سیما از دزدها برای آموزش به کودکان

یک موش شرور که چندین موش خیابانی را به خدمت در آورده، موضوع انیمیشن «موزه» است. آن‌ها ادعا می‌کنند یک گروه دزدی حرفه‌ای را تشکیل داده‌اند که قصد دارند آثار هنری و تاریخی را از موزه‌ها دزدیده و از ایران خارج کنند. در این انیمیشن کودکان با تاریخچه ای کوتاه از اثر و هنرمندان آشنا می‌شوند.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا،‌ تلویزیون،‌ هفت مجموعه‌ی انیمیشنی با تکنیک عروسکی در دست تولید دارد. این هفت مجموعه که در مرکز پویانمایی صبا تولید می‌شوند، مراحل مختلف تولید را پشت سر می‌گذارند و در مجموع، ۲۶ ساعت از آنتن تلویزیون را پر خواهند کرد.

«داستان‌های فرشته»،‌«بازی کنیم بخندیم»، «بچه محله ما»، سری پنجم مجموعه «خانه ما»، «موزه»، «پ مثل پولاد» و «دهکده پرماجرا» انیمیشن‌های عروسکی هستند در مراحل مختلف ‌تولید به سر می‌برند.

«داستان‌های فرشته»

«داستان‌های فرشته» که تولید آن تمام شده و در مرحله‌ی پس از تولید قرار دارد،‌ در ۱۷ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای آماده شده است. این انیمیشن تلویزیونی را ابوالفضل کیهانی کارگردانی کرده است.

این مجموعه داستان زندگی یک خانواده است که دختر کوچکی دارند. مادربزرگ خانواده عروسک پارچه‌ای قدیمی به این دختر هدیه می‌دهد. عروسک داستان قابلیت‌هایی دارد، مثلا می‌تواند حرف بزند و دختر را به زمانی که مادرش کوچک بود ببرد.

«بازی کنیم بخندیم»

این انیمشن،‌ بازی‌های سنتی را به بچه‌ها آموزش می‌دهد ودر هر قسمت یکی از بازی‌های سنتی و شعرهای آن را با زبان امروزی برای کودکان بیان می‌شود تا کودکان امروز با بازی‌های کودکان دیروز بیشتر آشنا شوند؛ بازی‌های قدیمی مثل «گرگم و گله می‌برم»، «قایم باشک»، «وسطی» و «موش گربه» ازجمله بازی‌هایی هستند که در این مجموعه ‌انیمیشن آموزش داده می‌شوند.

«بازی کنیم بخندیم» را ابوالفضل رازانی کارگردانی می‌کند و در حال‌حاضر تعدادی از قسمت‌های آن آماده شده؛ تولید این مجموعه‌ی ۲۶ قسمتی قرار است تا پایان امسال ادامه داشته باشد.

«خانه ما»

سری پنجم «خانه ما» که به ماجراهای کودکی به نام بهمن می‌پردازد، در ۵۲ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای در دست تولید است.

در سری پنجم «خانه ما»، موجودی فضایی به نام بوبو به زمین می‌آید. او به خانه بهمن می‌رود و او را برای دوستی انتخاب می‌کند. موجود فضایی از قدرت تغییر خود به اشخاص دیگر برخوردار است. بهمن او را از دیگران مخفی می‌کند تا آسیبی به او نرسد.

اما از آنجایی که بوبو از فضا آمده با خیلی از رفتارهای انسان‌ها، قوانین، بایدها و نبایدها و حتی امکانات و روابط آنها آشنایی ندارد شیطنت و بازیگوشی‌های بوبو هم دردسرهائی برای محله درست می‌کند.

«موزه»

یک موش شرور که چندین موش خیابانی را به خدمت در آورده، موضوع انیمیشن «موزه» است. آن‌ها ادعا می‌کنند یک گروه دزدی حرفه‌ای را تشکیل داده‌اند که قصد دارند آثار هنری و تاریخی را از موزه‌ها دزدیده و از ایران خارج کنند. در این انیمیشن کودکان با تاریخچه ای کوتاه از اثر و هنرمندان آشنا می‌شوند..

انیمیشن «موزه» به کارگردانی بهروز یغمائیان در ۵۲ قسمت ۱۳ دقیقه‌یی، مراحل پیش تولید خود را سپری می‌کند.

«پ مثل پولاد»

داستان «پ مثل پولاد» درباره دو خواهر و برادر با نام‌های حامد و نرگس است که با پدربزرگ و مادربزرگ خود در شهر یزد زندگی می‌کنند.

این انیمیشن در ۱۳ قسمت ۱۵ قسمتی تولید می‌شود. امیر فیضی کارگردان این مجموعه است و حسن افشاری نویسندگی آن را به عهده دارد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.