استفاده مرسی از حسنی مبارک در انتخابات

برگزاری تظاهرات مردمی در مخالفت با احمد شفیق و درخواست محمد مرسی نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر از نامزدهای شکست خورده برای حمایت وی در رقابت با شفیق از جمله خبرهای مربوط به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، محمد مرسی نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و مورد حمایت اخوان المسلمین مصر تاکید کرد در صورتی که رئیس جمهور شود، حسنی مبارک در حبس ابد خواهد ماند.

نامزد اخوان المسلمین در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر، بر ضرورت ازسرگیری محاکمه سران رژیم سابق مصر تاکید کرد.

مرسی همچنین در خصوص رقابت با احمد شفیق در دور دوم ابراز امیدواری کرد رقبای شکست خورده وی در دور نخست به ویژه حمدین صباحی، ابوالفتوح و سلیم العوا از وی حمایت خواهند کرد تا دستاوردهای انقلاب حفظ شود.

این نامزد اسلامگرا خاطر نشان کرد اطمینان دارد حمدین صباحی، ابوالفتوح، سلیم العوا و دیگر نامزدهای حامی انقلاب از انقلاب و دستاوردهای آن حمایت کرده و در دور دوم از وی حمایت خواهند کرد .

اسکای نیوز عربی همچنین گزارش داد امروز شهرهای مختلف مصر شاهد برپایی تظاهراتی با عنوان “جمعه کنار زدن بازماندگان رژیم مبارک” خواهد بود .

بر اساس این گزارش، مردم مصر برای نشان دادن مخالفت خود با حضور احمد شفیق در دور دوم انتخابات، بر لزوم حفظ انقلاب و پاکسازی صحنه سیاسی از بازماندگان رژیم سابق وضرورت اجرای قانون انزوای سیاسی درباره احمد شفیق و کنار گذاشتن وی از دور دوم تاکید خواهند کرد.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.