استفاده گوگل از داده‌های کاربران برای بمباران تبلیغاتی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

گوگل روز قبل از به‌روزرسانی بعضی خدمات خود برای استفاده از محتوای تولیدشده کاربران و نمایش تبلیغات مرتبط با علائق آنان خبر داد.
 
 
به گزارش فارس به نقل از پی سی مگ، گوگل قصد دارد با اعمال تغییرات تازه محتوای مورد توجه و تولید هر کاربر را به دقت مورد بررسی قرار دهد و از آن در شبکه تبلیغاتی خود بهره ببرد.
 
به همین منظور حساب‌های کاربران شبکه اجتماعی گوگل پلاس زیر ذره بین برده شده و مطالب ارسالی و نظرها و لایک های کاربران به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. به عنوان مثال اگر کاربری به خوردنی ها و رستوران ها توجه نشان دهد تبلیغاتی در همین زمینه برای او به نمایش درمی‌آید.
 
این تبلیغات هم برای کاربر و هم برای اشخاصی که در حلقه دوستان وی قرار داشته باشند نمایش داده می گردد و البته کاربران برای جلوگیری از سوءاستفاده تبلیغاتی گوگل از محتوای به اشتراک گذارده شده توسط آنان می توانند تنظیمات حساب خود در گوگل پلاس را به گونه ای تنظیم کنند که جلوی این کار گرفته شود.
 
به این منظور کاربران باید به آدرس https://plus.google.com/settings/endorsements?hl=en مراجعه کرده و با حذف تیک گزینه موجود در انتهای صفحه بر روی ذخیره کلیک کنند. بسیاری از کاربران این نوع اقدامات را به معنای نقض حریم شخصی خود می دانند، اما گوگل که به دنبال افزایش درآمدهای تبلیغاتی خود است به این اعتراض‌ها چندان توجهی ندارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.