استفاده ۱۰ نیروگاه دولتی از خط اعتباری چین/ جذب فاینانس چین در نیروگاه طبس

۲۱ آبان ،

 Forootan-18.jpg

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از جذب فاینانس چین در ۱۰ نیروگاه کشور خبر داد و گفت: استفاده از فاینانس هند و دیگر کشورها نیز در برنامه هست.

محمد بهزاد در گفت و گو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان۴، نیروگاه‌های بادی خواف وبینالود و نیروگاه‌های صد مگاواتی بادی که در حال نصب می باشند از فاینانس چین استفاده می‌کنند.

وی با بیان‌این‌که به طور کلی ۱۰ نیروگاه در لیست استفاده از خط اعتباری چین می باشند، درباره جذب فاینانس دیگر کشورها تاکید کرد: تا این لحظه از فاینانس دیگر کشورها استفاده نکردیم ولی برخورداری از فاینانس کشورهای دیگر هم در برنامه است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر این‌ که اخذ فاینانس هند و سایر کشورها هم در برنامه قرار دارد، ادامه داد: فاینانس دیگر کشورها به اندازه چین فعال نشده است.

بهزاد در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات بانکی چین برای اخذ فاینانس آن کشور رفع شده است، گفت: از مشکلات بانکی خبر ندارم، در بخش برق مشکلات خاصی نداریم.

جذب فاینانس چین در نیروگاه طبس

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این‌که نیروگاه طبس پنج هزار مگاوات ظرفیت دارد، اظهار کرد:‌ این نیروگاه بخاری و بیشتر از نوع ذغال سنگی است و از طریق خط اعتباری چین پیگیری می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر کار نیروگاه‌های خصوصی یک سری نیروگاه‌های دیگر هم که از سابق در اختیار دولت مانده مانند نیروگاه دولتی طبس را از طریق فاینانس چین پیگیری می کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.