استقبال اخضر ابراهیمی از پیشنهاد ایران

ایران > سیاست‌خارجی– اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که یکشنبه شب به‌منظور رایزنی و تبادل‌نظر با مقامات جمهوری اسلامی به ایران سفر کرده بود، روز گذشته تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

ابراهیمی در ابتدای سفر خود به تهران با علی‌اکبر صالحی دیدار کرد که در این دیدار با اشاره به اینکه کشورهای منطقه هم مایل به تشنج و گسترش دامنه بحران نیستند، گفت: احساس می‌شود دیدگاه و باور برخی کشورها به سمت واقع گرایی و تحلیل صحیح اوضاع سوق می‌یابد. ابراهیمی نیز با تمجید از طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان طرحی جامع، ابراز امیدواری کرد که در سوریه اصلاحات حقیقی و جدی صورت پذیرد.

دیدار بعدی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با رئیس‌جمهور بود که احمدی‌نژاد با بیان اینکه تاریخ هیچ‌گاه به عقب بازنمی‌گردد و جریانی رو به جلوست، تصریح کرد که همه باید متوجه باشند که امپراتوری‌ها دیگر تجدیدشدنی نبوده و امروز باید حق ملت‌ها را محترم شمرده و به استقلال و حق حاکمیت آنها احترام گذاشت.

دیدار آخر ابراهیمی با سعید جلیلی بود که در این دیدار جلیلی با اشاره به لزوم جایگزینی روند سیاسی به جای هرگونه خشونت و روند نظامی خاطرنشان کرد که نباید به هیچ جریانی اجازه داد به جای مردم سوریه تصمیم‌گیری کنند. نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل از مواضع ایران در معادلات سوریه تقدیر کرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.