استقبال از فصل سرد با نوشیدنی داغ

۲۲م آذر ،
ممتاز نیوز : چای، همان برگ‌های سبز و براق که بعدا تبدیل به چای سبز، قرمز و سیاه می‌شوند نوشیدنی داغ اغلب ما ایرانی‌هاست، اما تنها چیزی نیست که می‌توانیم در روزهای سرد پاییز و زمستان بنوشیم. در شماره‌های قبل چند نوع نوشیدنی گرم و خواص آن را به شما معرفی کردیم. در این شماره به تعداد دیگری از این دمنوش‌های گیاهی می‌پردازیم.

یک لیوان ویتامین با شلتوک

شلتوک برنج طبیعت گرم دارد و سرشار از ویتامین‌های B است. این بخش از برنج برای تقویت مغز، اعصاب و قلب مفید است و شما را از شر تنبلی روده و یبوست مزمن راحت می‌کند. مهم‌تر این‌که جلوی ریزش و سفید‌شدن مو را نیز می‌گیرد. برای تهیه آن کافی است یک قاشق غذا خوری شلتوک را در دو لیوان آب‌جوش با شعله مستقیم پنج دقیقه بجوشانید و سپس با شعله غیرمستقیم یک ساعت دم کنید.

گلپر بنوشید

اغلب ما گلپر را به عنوان ادویه همراه با باقالی پخته به کار می‌بریم اما این دانه‌های پهن و معطر می‌تواند دمنـــــوش پر خاصیتی باشد. نوشیدنی گلپر، طبیعت گرم و خشک دارد و به طرز شگفت انگیزی حافظه،قوای جنسی و قلب و عروق را تقویت می‌کند. این نوشیدنی اشتها‌آور است و به هضم غذا کمک می‌کند. کبد را پاکسازی می‌کند و تداوم در مصرفش ضمن صفرا بر بودن، چربی‌سوز نیز است. ضد صرع است و برای تنبلی معده، جوش و دمل خاصیتی شفابخش دارد.

یک قاشق مربا خوری گلپر را در یک لیوان آب‌جوش بریزید و در آن را بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا آب جوش به رنگ زرد درآید.

منبع : جام جم

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.