استقبال ترکمن ها از محصولات ایران خودرو

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در هشتمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد صورت گرفت

در هشتمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد از محصولات ایران خودرو استقبال شد.

خبراقتصادی: به گزارش ایکو پرس آیین گشایش هشتمین نمایشگاه اختصاصی کالاهای جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، مراد طاقان اف معاون رییس جمهور ترکمنستان در امور صنعت و بازرگانی، محمدحسین فروزان مهر استاندار خراسان رضوی، اوراز مرادوف وزیر صنایع ترکمنستان، سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد و تنی چند از مقامات و دیپلمات های دو کشور برگزار شد.

در این مراسم  معاون رئیس جمهوری ترکمنستان با قرائت پیام رئیس جمهور این کشور ضمن اشاره به دوستی و برادری دو کشور ایران و ترکمنستان، بر اهمیت مراودات اقتصادی دو کشور و لزوم گسترش آن تاکید کرد.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی به این نمایشگاه که توسط «طاقان اف» معاون رئیس جمهور در امور صنایع و بازرگانی قرائت شد، هشتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد را در توسعه و گسترش هر چه بیشتر تعاملات اقتصادی و تجاری میان دو کشور دوست و برادر ترکمنستان و ایران موثر و مهم قلمداد کرد.

محمداف در بخش دیگر این پیام، جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای پیشرو در حوزه های دانش، فناوری نوین و صنعت توصیف و تاکید کرد: عشق آباد قصد دارد روابط و همکاری در عرصه های اقتصادی، تجاری، انرژی، فناوری نوین، کشاورزی، حمل و نقل و پتروشیمی بیش از پیش توسعه و گسترش دهد.

مقامات دو کشور پس از افتتاح نمایشگاه به بازدید از غرفه ها و آشنایی با آخرین محصولات و توانمندی های تولیدی-صنعتی ایران در زمینه های دام و طیور، صنایع غذایی، ماشین آلات، نساجی، پتروشیمی و خودروسازی پرداختند.

وزیرصنعت،معدن وتجارت همچنین در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد با تجار،بازرگانان وفعالان اقتصادی ایرانی مقیم ترکمنستان دیدار کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق آباد تصریح کرد: در تلاشیم با همراهی وهمکاری وزارت امور خارجه نمایشگاههای بیشتری در سایر کشورها برای شناساندن توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم.

وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: با همت دولت، گسترش روابط با کشورها خصوصا کشورهای همسایه را شاهد هستیم.باید از این فرصت استفاده کنیم و مسیر را برای توسعه تجارت وصادرات هموار نماییم

وزیر صنعت،معدن وتجارت تاکید کرد: حرکتی که دولت آغاز کرده برای مردم است وتوسعه اقتصادی از اهم اولویتهای کشور است.

 مهندس نعمت زاده گفت: برای ما زیبنده نیست که در این سطح صادرات داشته یاشیم وباید با سرعت آن را ارتقا بخشیم. تجار ایرانی از قدیم با بسیاری از کشورهای دنیا از چین تا افریقا واروپا روابط تجاری داشته اند.

وزیر صنعت،معدن وتجارت در پایان سخنانش تاکید کرد: صادرات ما باید ساماندهی شود وصادرکنندگان هم باید در خارج از کشور پشتیبان هم بوده ومشتریان ایرانی را حفظ نمایند و وظیفه سازمان توسعه تجارت هم همین ساماندهی است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد نیز ضمن اشاره به دوستی و برادری دو کشور تاکید کرد: ترکمنستان از اهداف ارزش افزوده ماست و این کشور از حضور ما در بازار خود استقبال می کند. وی ضمن اشاره به سابقه صدور خدمات گازی، فنی و مهندسی به ترکمنستان، آمادگی خود را برای همکاری و پاسخ گویی به صادرکنندگان ایرانی اعلام کرد.

در پایان این برنامه، جلسه پرسش و پاسخ میان صادرکنندگان و وزیر صنعت، معدن و تجارت و هم چنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد برگزار شد.

گفتنی است، هشتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد از هشتم تا دهم اسفند در کاخ نمایشگاهی عشق آباد برگزار شد. در این نمایشگاه که در فضایی به وسعت دو هزار متر مربع برپا شد، بیش از یکصد شرکت ایرانی محصولات خود را در زمینه های مختلف تولیدی و صنعتی به بازدیدکنندگان و تجار ترکمنستان عرضه کردند.

گروه صنعتی ایران خودرو با عرضه محصولات سمند ال ایکس، سورن ایی ال ایکس، رانا، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس، پژو پارس و کامیون کشنده ۲۶۲۴ در غرفه ای به مساحت ۳۰۰ متر مربع در این نمایشگاه شرکت کرد که مورد توجه و علاقه مردم این کشور قرار گرفت. مشارکت در این نمایشگاه با هدف توسعه صادرات محصولات به بازار کشورهای شرق دریای خزر صورت می گیرد.

لازم به ذکر است، شرکت های ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، سایپا و عقاب افشان با هدایت شرکت ایران خودرو عشق آباد در این اتفاق تجاری-صنعتی شرکت کردند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.