استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین از بیانیه ضدصهیونیستی اتحادیه اروپا

۲۲م آذر ،

تشکیلات خودگردان فلسطین از بیانیه اتحادیه اروپا که در آن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی مورد انتقاد قرار گرفته بود، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «صدای فلسطین» اعلام کرد: فلسطینی‌ها از صدور این بیانیه از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا قدردانی می‌کنند.

این مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی هم‌چنین اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین طی هفته‌های آتی کمپینی را در جامعه‌ی بین‌المللی در راستای دستیابی به صلح در خاورمیانه، پایان شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم آغاز خواهد کرد.

صائب عریقات در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که ما از اسرائیل می‌خواهیم شهرک‌سازی‌ها را در اراضی فلسطینی‌ها متوقف کند این خواسته صرفا یک پیش‌شرط نیست بلکه لازمه‌ی تعهد اسرائیلی‌ها به تحقق صلح است.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی فلسطینی‌ها از جمله کرانه باختری باید متوقف شود.

در این بیانیه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که شهرک‌سازی‌های اسرائیل، تلاش‌ها برای دستیابی به صلح را با تهدید مواجه می‌سازد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.