استقبال تماشاگران ترکیه ای از اجرای نمایش ایرانی آسمان روزهای برفی

به گزارش ایرنا ،این نمایش در حالی از روز جمعه در سالن ‘میدان صحنه سی’ آنکارا به صحنه رفت که ایفای نقش درخور توجه بازیگرانش موجب تحسین هنر دوستان ایرانی و ترک قرار گرفت .

نمایشنامه ‘آسمان روزهای برفی ‘ را ‘محمد چرمشیر’ نوشته و کارگردانی آن را ‘منصوره داوری نژاد’ عهده دار است. نوشین نوروز زاده و علی رضایی اصل در این نمایش ایفای نقش می کنند.

کارگردان و بازیگر مرد این تئاتر که برگزیده جشنواره تئاتر منطقه ۹ دانشجویان ایران است، جایزه اول و بازیگر زن این تئاتر نیز در این جشنواره جایزه برتر نفر دوم را دریافت کرده بود.

‘داوری نژاد’ کارگردان این نمایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری اینکه این نمایش قرار بود در جشنواره بین المللی تئاتر آنکارا ‘ اتوس’ به صحنه برود ، گفت: به دلیل همزمانی این جشنواره با تعطیلات نوروزی و برخی مشکلات اجرایی موفق به حضور در آنکارا در آن زمان نشدیم.

وی توضیح داد: با حمایت شرکت شاندیز و دعوت مسوولان جشنواره اتوس توانستیم این نمایش را در آنکارا اجرا کنیم.

کارگردان نمایش آسمان روزهای برفی گفت : محمد چرمشیر این نمایش را نوشته و در اصل این نمایش اقتباسی از داستان ‘ بانی و کلاید’، است. در این نمایش تلاش کردیم مسایل خانوادگی ، اجتماعی و اقتصادی آمریکا را به تصویر بکشیم و قضاوت زندگی در ینگه دنیا را برعهده تماشاگران گذاشته ایم.

داوری نژاد افزود: در این نمایش دو شخصیت که هر دو دارای مشکلاتی هستند، ولی به رغم آن سعی در نزدیک شدن و کمک به یکدیگر را دارند، مشاهده می شوند .

‘ مصطفی اکماز’ مدیر سالن ‘ میدان صحنه سی’ که از صحنه پردازان برجسته ترکیه است، نیز به خبرنگار ما افزود: به رغم کاستی های موجود در صحنه که ناشی از نبود وقت کافی بود و این نمایش به زبان فارسی اجرا شد، اما بازی بسیار عالی دو هنرمند ایرانی موفق به انتقال تمامی احساسات خود به تماشاگران شد که جای تحسین دارد.

وی گفت: در سالن ‘ میدان صحنه سی’ آنکارا همیشه به روی هنرمندان تئاتر ایران باز است و این هنرمندان بدون هیچ دغدغه ای می توانند نمایش های خود را در این سالن به نمایش بگذارند و روی همکاریهای ما حساب باز کنند.

فراهنگ**خاورم**۲۰۱۲**۲۳۰**‌

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۵۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.