استقبال سوئیسی‏ها از مستند «راننده و روباه»

۱۱اردیبهشت،

به گزارش سینما پرس، وی که به تازگی از جشنواره «ویزیون دورئل» بازگشته است، دربارهٔ این جشنواره گفت: «ویزیون دورئل» یکی از سه فستیوال برتر دنیا در زمینه فیلم های مستند است و تقریبا از تمام دنیا در آنجا فیلم به نمایش درمی آید. من چهار روز میهمان جشنواره بودم که فیلمم طی دو نوبت نمایش در بخش مسابقه و بخش تماشاگران روی پرده رفت.

وی افزود: طی هر دو نوبت نمایش راننده و روباه، سالن پُر از تماشاگر بود و استقبال بسیار خوبی از فیلم شد. در جلسه پرسش و پاسخ فیلم هم واکنش ها بسیار مثبت بود. این نکته برای من جالب بود که تماشاگران این جشنواره هم مثل زمان نمایش آن در ایران، ارتباط بسیار خوبی میان مخاطبان و فیلم برقرار شد.

این مستندساز جوان توجه به امر تبلیغات محیطی برای یک جشنواره را وجه تمایز جشنواره های ایرانی و خارجی دانست و گفت: در کشورهای خارجی به سبب قدمت و بُعد تبلیغاتی، تمام شهر در اختیار جشنواره است. شهرداری انواع و اقسام پلاکاردهای تبلیغاتی را از فرودگاه تا محل برگزاری نصب می کند و نقطه ای از شهر نیست که اثری از جشنواره در آن نباشد. در واقع این اهمیت قائل شدن به صنعت توریسم و رونق شهر است که همه ساله و از هم جای دنیا، به آن شهر بیایند که این وجه تمایز فستیوال های خارجی با جشنواره هایی است که در ایران برگزار می گردد.

وی خاطرنشان ساخت: در ایام جشنواره آثار دیگر را هم دیدم؛ فیلم های بسیار خوبی بود که بیش از ۵۰ درصد آنها به سمت Docudrama (مستند- داستانی) کشیده شده بود و اکثر فیلم ها داستان و ساختار دراماتیک داشت.

گفتنی است فیلم مستند «راننده و روباه» در جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» موفق به دریافت جایزه شد و در جشنواره هات داکس، کراکو و تی آر تی نیز نمایش خواهد داشت و فستیوال های بسیاری هم خواستار نمایش فیلم می باشند. ضمن اینکه به مناسبت نمایش مستند «راننده و روباه» در جشنواره ویزیون دورئل سوئیس، مروری بر آثار «محمود کیانی فلاورجانی» نیز در این جشنواره صورت گرفت.

انتهای پیام/ ب.ب 


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.