استقبال پژو از لغو تحریم خودرویی ایران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

استقبال پژو از لغو تحریم خودرویی ایران

ممتازنیوز: اتحادیه های کارگری در شرکت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه از توافق هسته ای ایران و غرب و لغو تحریم خودرویی علیه این کشور استقبال کردند.

به گزارش ممتازنیوز، اتحادیه های کارگری در شرکت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه از توافق هسته ای ایران و غرب و کاهش تحریم ها علیه این کشور استقبال کردند.
کاهش تحریم ها علیه ایران بر اساس توافق هسته ای اخیر بین نمایندگان ایران و گروه ۱+۵، حسی همراه با خرسندی و احتیاط را در بین اتحادیه های کارگری فرانسه ایجاد کرده است.
این تشکل ها تاکید دارند که بدبیاری های شرکت پژو زمانی شروع شد که این شرکت بازار ایران را ترک کرد.
در فوریه ۲۰۱۲، پس از وضع تحریم های مالی آمریکا علیه ایران، شرکت پژو سیتروئن فرانسه همکاری های تجاری خود با ایران را متوقف نمود.
به گزارش تسنیم، این شرکت خودروساز همچنین صادرات محصولات خود به ایران را که حدود ۱۳ درصد مجموع صادرات گروه پژو در سال ۲۰۱۱ را به خود اختصاص داده بود متوقف کرد.
این تحریم ها موجب کاهش فروش سالیانه نیم میلیون دستگاه از محصولات این شرکت و از دست رفتن ۱٫۵ میلیارد دلار از درآمد پژو در سال گذشته میلادی شد.
ژان پیر مرسیر، از کنفدراسیون عمومی اتحادیه کارگری پژو در این باره گفت: «فعالیت بین پژو و ایران از سر گرفته خواهد شد، اما این بدان معنا نیست که پژو استخدام نیروی کار را شروع خواهد کرد. مدیریت شرکت اخیرا موافقتنامه ای را با اتحادیه های کارگری به امضا رسانده تا نیروی کار خود را در سه سال آینده کاهش دهد.»
مرسیر افزود: «پژو می خواهد میزان فروش فعلی خود را حفظ کند، یا شاید اندکی آن را افزایش دهد، اما استخدامی انجام نخواهد داد.»
تنها یک روز پس از اعلام کاهش تحریم ها، ارزش سهام شرکت پژو سیتروئن روز دوشنبه افزایش یافت. قبل از وضع تحریم ها علیه ایران، شرکت پژو بزرگترین شرکت فعال در بازار خودروی ایران بود.
پژو اخیرا کارلوس تاوارس را برای عهده دار شدن ریاست اجرایی این شرکت در سال ۲۰۲۲، استخدام کرده است. اما اتحادیه های کارگری شک دارند که وی بتواند به صورت واقعی دارایی شرکت را به شکل سابق باز گرداند.
تهران روز ۳۰ نوامبر، میزبان اولین کنفرانس بین المللی صنعت خودرو خواهد بود. ۲۰ کشور از جمله فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا و کره جنوبی در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.