استقرار صنایع پوشاک در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران بلامانع شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

مدیرکل دفتر امور نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با تصویب کارگروه حمایت از تولید استقرار واحدهای غیرآلاینده صنایع پوشاک در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و ۵۰ کیلومتری شهرهای بزرگ بلامانع شد.

مهدی اسلام پناه در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب افزود: براساس مصوبه ای قدیمی استقرار همه صنایع تولیدی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری کلان شهر تهران و ۵۰ کیلومتری شهرهای بزرگ ممنوع شده است.

وی ادامه داد: اما صنایع تولیدی پوشاک هیچ آلایندگی ندارند و جزو صنایع سبز و پاک محسوب می شوند، بنابراین نباید جزو صنایع تولیدی آلاینده iبه شمار آیند.

اسلام پناه اظهار داشت: براساس مصوبه اخیر کارگروه حمایت از تولید استقرار کارخانه های تولید پوشاک در شعاع تعیین شده بلامانع است که این امر iبه توسعه این صنعت کمک خواهد نمود.

مدیرکل دفتر امور صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت تصریح نمود: با تصویب این طرح توسعه صنایع تولیدی پوشاک امکان پذیر می شود و این امر iبه افزایش تولید و صادرات محصولات پرارزش نساجی و پوشاک منجر می شود.

وی افزود: همچنین استقرار واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی در بلندمدت iبه توسعه تولید پوشاک بدون کارخانه و تقویت زنجیره تولید خوشه ای که راهکار مناسبی برای توسعه این صنعت است کمک خواهد نمود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.