استقرار موشک‌های پاتریوت امنیت منطقه را متزلزل می‌کند

۷ م دیماه ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استقرار موشک‌های پاتریوت می‌تواند امنیت منطقه را متزلزل کند و این اقدام ترکیه از نظر استرات‍ژیک برای دستیابی به اهداف بلند مدت خود در اتحادیه اروپاست.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، در ارتباط با استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه و سوریه و احتمال به خطر افتادن امنیت منطقه گفت: استقرار این موشک‌ها می‌تواند امنیت منطقه را متزلزل کند و این اقدام ترکیه از نظر استرات‍ژیک برای دستیابی به اهداف بلند مدت خود در اتحادیه اروپاست.

وی در ادامه تصریح کرد: استقرار این موشک‌ها برای مقابله با ایران و سوریه بوده و این موشک‌ها در مرز ترکیه همچون عربستان و دیگر کشورهای منطقه بهترین بهانه برای درگیری غیر حرفه‌ای با ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کشوری که درگیر جنگ داخلی است هیچ گاه نمی‌تواند خطری برای کشورهای اطراف خود داشته باشد و مصداق این موضوع سوریه است، به همین دلیل استقرار موشک‌های پاتریوت برای سوریه امری محال است چرا که سوریه نمی‌تواند برای کشورهای اطراف خود ضرری داشته باشد.

جوکار در پایان خاطر نشان کرد: این موشک‌های مستقر در مرز ترکیه و سوریه تنها سبب به خطر افتادن امنیت منطقه می‌شوند و راه جنگ را در منطقه هموارتر می‌کنند و تهدیدی برای ثبات و امنیت در خاورمیانه خواهند بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.