استقرار موشک‌های پاتریوت در منطقه با هدف گسترش حوزه نظامی ناتو صورت گرفته است

۳۰م دیماه ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: استقرار سامانه موشکی پاتریوت در خاک ترکیه نشانه نگرش تهاجمی این کشور به مسئله سوریه است.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام اخیر ترکیه در استقرار سامانه موشکی پاتریوت در مرز سوریه و احتمال درگیری بین این دو کشور، اظهار داشت: استقرار سامانه موشکی پاتریوت در خاک ترکیه نشانه نگرش تهاجمی ترکیه به مسئله سوریه بوده چرا که این کشور در طول ۲۱ ماه قبل نقش کاملا تخریبی در بحران سوریه ایفا کرده بنابراین به نظر می‌رسد ترکیه به دنبال عملی کردن نقشه‌های شوم آمریکا و غرب در منطقه است.
 
وی افزود: با توجه به شرایط موجود و شکست معارضین تروریست در سوریه،‌ استقرار این سامانه به منظور تحت فشار قرار دادن نظام بشار اسد تلقی می‌شود.
 
هانی‌زاده در ادامه با اشاره به  توان سوریه در مقابله با سامانه موشکی پاتریوت تصریح کرد:‌ سوریه با توجه به عضویت ترکیه در ناتو و آگاهی از ماده ۴ آیین‌نامه داخلی آن مبنی بر اینکه تعرض به هر یک از اعضا ناتو تعرض به همه کشورهای عضو بوده، قصد ندارد در شرایطی که با بحران داخلی درگیر است جبهه‌گیری جدیدی علیه ترکیه را آغاز کند.
 
وی ادامه داد: در صورت بروز حمله موشکی ناتو از خاک ترکیه قطعا سوریه توان پاسخگویی و حمله موشکی متقابل به ترکیه خصوصا پایگاه نظامی ناتو را دارد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: استقرار سامانه موشکی پاتریوت با هدف گسترش حوزه نظامی ناتو بوده و این تهدیدی جدی علیه امنیت کشورهای منطقه است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.