استقرار ۲ بالگرد امدادی در مرز مهران و چزابه/ پزشکان ایرانی در کربلا و نجف

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از استقرار ۲ بالگرد امدادی در مرز چزابه و مهران و برپایی ۷ چادر برای ارائه خدمات سلامت توسط تیم پزشکان ایرانی در شهرهای نجف و کربلا در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ سید‌علی مرعشی با اشاره به اعزام پزشکان ایرانی به عراق به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی(ع) از برپایی چادرهای درمانی در بین مسیر کربلا و نجف خبر داد و اظهار داشت: برای ایام اربعین درمانگاه‌های مرکز پزشکی هلال احمر از ۳ مرکز به ۷ مرکز ارتقاء یافته است.

وی افزود: در این زمینه به جز نیروهایی که در درمانگاه‌های هلال احمر ایران در عراق مستقر می باشند یک گروه ۶۰ نفره شامل پزشک،‌جراح، پرستار و امدادگر نیز چهارشنبه ۲۷ آذر به عراق اعزام می‌شوند تا خدمات سلامت و اضطراری را به زائران ارائه دهند.

استقرار دو بالگرد امدادی در مناطق مرزی چزابه و مهران

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به استقرار دو بالگرد امدادی در مناطق مرزی چزابه و مهران برای پوشش حوادث غیرمترقبه عنوان کرد: برای زائران کشورمان که در ایام اربعین حسینی(ع) به عراق و شهرهای مذهبی از جمله کربلا و نجف اعزام می‌شوند به اندازه کافی دارو تامین شده است و آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به آنان در این ایام وجود دارد.

طی تفاهمنامه‌ای که از چند سال اخیر بین جمعیت هلال احمر ایران و عراق منعقد شده همه ساله در ایام عاشورا و اربعین حسینی تیم ۶۰ نفره از پزشکان و پیراپزشکان ایرانی به همراه دارو و نجهیزات پزشکی عازم کربلا و نجف شده و خدمات در مانی به زائران ارائه می‌کنند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.