استمهال وام‌های روستایی و کشاورزی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

۱۱ام بهمن ،

21196.jpg

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: استمهال وام‌های روستایی و کشاورزی در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی از خواسته‌های اصلی اهالی این منطقه بود که با پیگیری‌های نمایندگان مردم و موافقت دولت این امر تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، عباس فلاح باباجان همچنین از افزایش وام ساخت و ساز مناطق زلزله زده نیز خبرداد و اظهار امیدواری کرد که با تحقق این امر شاهد رونق ساخت و ساز دراین منطقه باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یکی ازمشکلات شهرستان اهر و منطقه ارسباران را جاده ارتباطی اهر- تبریز ذکر کرد و افزود: متأسفانه با وجود اینکه این جاده یکی از جاده‌های پرتردد و اتفاق‌خیز استان می باشد تاکنون از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نبوده است.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری ها و جلسات متعددی که با وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، مقرر شد با دستور صریح وزیر راه و شهرسازی این پروژه مهر ماندگار تا پایان نیمه اول سال آتی به بهره برداری برسد.

نماینده مردم اهر و هریس همچنین از موافقت وزارت کشور برای راه اندازی شرکت اتوبوسرانی با اعطای بیست دستگاه اتوبوس به شهرداری اهر خبر داد و اظهار امیدواری کرد سازمان اتوبوسرانی بزودی دراین شهرستان فعالیت خود را آغاز نماید.

عباس فلاح باباجان همچنین توسعه مراکز آموزش عالی را در شهرستان اهر از اولویت کاری خود برشمرد و افزود: دانشکده پرستاری و مامایی با آغاز بکار مجدد آن در سال جاری یکی از خواسته‌های چندین ساله مردم منطقه محقق می گردد.

این نماینده مجلس به فعالیتهای مجلس به انتزاع وظایف محوله جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: با مصوبه مجلس کلیه مواردی که منجر به توسعه و رونق بخش کشاورزی شود از وزارت صنعت و معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.