اسرائیل از زمین و دریا غزه را به توپ بست

۲۸ آبان ،

reuters2-49.jpg

در پنجمین روز از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، ارتش صهیونیستی در یک حمله سنگین از هوا و دریا٬ برج رسانه‌ای موسوم به “القدس” و چند ساختمان متعلق به دولت حماس در غزه را هدف قرار داد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل زا شبکه خبری الجزیره، پنجمین روز حملات رژیم صهیونیستی با شهادت ۳ کودک فلسطینی ادامه یافت و به این ترتیب شمار شهدای این حملات به ۵۱ تن افزایش یافت.

در تازه‌ترین حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه امروز (یکشنبه) دست‌کم شش روزنامه‌نگار حاضر در برج رسانه‌ای “القدس” مجروح شدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری فرانسه، ساختمان‌هایی که هدف حمله قرار گرفتند از مراکزی بودند که برای پخش برنامه‌های تلویزیونی و اطلاع رسانی از آنها استفاده می‌شد.

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی در حملاتی جداگانه ساختمان‌های مسکونی را هدف قرار دادند که در این حملات سه تن از جمله یک کودک پنج ساله شهید و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

گفته می‌شود ارتش صهیونیستی در حال آماده‌سازی برای حمله زمینی به غزه است.

تاکنون در جریان حملات روزهای اخیر ۵۱ فلسطینی که نیمی از آنها از غیرنظامی می باشند٬ از جمله ۱۶ کودک٬ کشته شده‌اند.

در نتیجه‌ شلیک بیش از ۹۰۰ موشک از سوی حماس به سمت شهرهای اسرائیلی نیز تاکنون ۴ اسرائیلی کشته و گروهی زخمی شده‌اند.

ارتش اسرائیل در روزهای اخیر بیش از ۹۵۰ حمله هوایی علیه نوار غزه انجام داده است. دفتر اسماعیل هنیه، نخست وزیر حماس نیز در یکی از این حملات هوایی ویران شد.

مدارس، مغازه‌ها و دانشگاه‌های غزه بسته‌اند و تنها راننده‌های آمبولانس و خبرنگاران در شهر تردد می‌کنند.

اسراییل در شنبه شب ۲۰۰ نقطه، از جمله دفتر اسماعیل هنیه، اول وزیر غزه را بمباران کرده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که طی سه روز اول حملات ۴۹۲ راکت از غزه به سوی اسراییل پرتاب شده و هم‌چنین ۲۴۵ راکت دیگر با گنبد آهنین متوقف شده است.

گردان‌های عزالدین قسام نیز اعلام کردند توانسته‌اند یک ناوچه رژیم صهیونیستی را در آب‌های ساحلی غزه هدف قرار دهند.

عسقلان، ازدود و چند منطقه دیگر در سرزمین‌های اشغالی امروز هدف موشک‌های گردان‌های مقاومت قرار گرفت که دست کم دو صهیونیست زخمی شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.