اسلامی شدن دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم مغفول مانده است

دبیرکل تشکل اول دانشگاه آزاد گفت: با تأکید بر اینکه مجری اصلی اسلامی شدن دانشگاه‌ها، دولت و مسئولان دانشگاهی هستند، گفت: متاسفانه اسلامی شدن دانشگاه‌ها در اولویت آخر برنامه‌های دولت قرار گرفته است.

علی بازگیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی شدن علوم انسانی اظهار داشت: متأسفانه این موضوع از سوی مسئولان در وزارت علوم و دانشگاه آزاد مغفول مانده است.

دبیرکل تشکل اول دانشگاه آزاد در ادامه افزود: در اکثر موارد هیچ سنخیتی بین نظریات علوم انسانی در غرب و تفکرات اندیشمندان علوم اسلامی همچون آیت الله شهید مطهری وجود ندارد پس چه لزومی دارد که اسلامی شدن علوم انسانی را عقب می‌اندازیم.

بازگیر تصریح کرد: یکی از معضلاتی که با آن روبرو هستیم وجود اساتید سکولار و لیبرال در دانشگاه‌ها است که حضور این اساتید با فضای اسلامی دانشگاه‌ها سنخیتی ندارد که امیدورایم مسئولان آموزش‌عالی به فکر حل این معضل باشند.

این فعال دانشجویی با تأکید بر اینکه مجری اصلی اسلامی کردن دانشگاه‌ها، دولت و مسئولان دانشگاهی هستند یادآور شد: متاسفانه اسلامی کردن دانشگاه‌ها در اولویت آخر برنامه‌های دولت قرار گرفته است.

بازگیر درپایان خاطرنشان کرد: مهمترین رشته‌هایی که باید در اسلامی شدن علوم انسانی در اولویت قرار گیرند علوم سیاسی، علوم اجتماعی و رشته‌های مدیریتی باشند که در اکثر این رشته‌ها غالب نظریات، از اندیشمندان غربی است که در جامعه امروز ایرانی کاربرد و کارآیی لازم را ندارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.