اسلام نقش مهمی در تحولات قاره آفریقا بازی می کند

بگزارش ایرنا ، وزیر توسعه اقتصادی آفریقای جنوبی در مراسم افتتاح بزرگترین مسجد این کشور درنزدیکی ژوهانسبورگ با اشاره به مبارزات رهبران مسلمان در کشورهای اسلامی قاره آفریقا ، افزود: بلحاظ تاریخی، اسلام همواره در تحولات سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی و علمی قاره آفریقا نقش مهمی ایفا کرده است.

ˈابراهیم پاتالˈ اضافه کرد: در جنوب آفریقا و نیز در آفریقای جنوبی نقش اسلام بسیار پررنگ و مهم شمرده می شود.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگی و مذهبی ساخت مسجد نظامیه در آفریقای جنوبی از سوی جامعه ترک گفت: این چنین همکاری های فرهنگی سبب رشد بیشتر روابط اقتصادی میان دو کشور افریقای جنوبی و ترکیه نیز خواهد شد .

ˈابراهیم پاتالˈ افزود: آفریقای جنوبی به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی قاره آفریقا و با داشتن فرصت های زیاد برای سرمایه گذاری محیط مناسبی برای فعالیت تجار و سرمایه گذاران ترکیه شمرده می شود .

وی گف: تاکنون شرکت ها و صاحبان کسب و کار ترکیه با فعالیت های اقتصادی شان زمینه های خوبی را برای ایجاد فرصت های شغلی در آفریقای جنوبی فراهم کرده اند.

مسجد نظامیه ، بزرگترین مسجد آفریقای جنوبی، روز پنجشنبه در مراسمی با حضور ˈژاکوب زوماˈ رییس جمهوری این کشور در نزدیکی ژوهانسبورگ افتتاح شد.

بگزارش ایرنا ، این مسجد که گفته می شود بزرگترین مسجد در نیمکره جنوبی زمین است توسط ˈعلی کاترسی اوگلوˈ ۷۵ ساله و تاجر ترک ساخته شده است.

ˈنوموولا موکونیانه ˈ نخست وزیر حکومت محلی استان خاتنگ نیز در این مراسم گفت: ساخت این مسجد نه تنها به گسترش توریسم در آفریقای جنوبی کمک می کند بلکه سبب رشد اقتصادی کشور و نیز این استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مجموعه مذهبی سبب تحکیم روابط آفریقای جنوبی و ترکیه و نیز جلب مشارکت بیشتر جامعه ترک در برنامه اقتصادی کشور خواهد گردید.

خاورم .۱۵۵۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.