اسماعیل هنیه: تنها راه آزادی فلسطین، مقاومت است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘اسماعیل هنیه’ صبح روز دوشنبه در ارتباطی مستقیم از طریق ویدئو کنفرانس با همایش مقاومت، بیداری اسلامی و آزادی فلسطین که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شده است، با تقدیر از حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهوری و ملت ایران، گفت: بیداری اسلامی حاوی مژده پیروزی برای قدس، اعراب و ملت های اسلامی است و باید از این فرصت تاریخی در جهت مساله فلسطین استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: استراتژی اول ما در سرزمین های فلسطینی به رسمیت نشناختن اسرائیل و سیاست های آن درباره قدس است و همچنین هرگز از حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین خودشان نمی گذریم.

هنیه در رابطه با استراتژی دوم جنبش حماس تصریح کرد: مقاومت در برابر اشغالگری و تقویت ملت فلسطین، استراتژی دوم ماست و در این رابطه هیچگاه از مواضع خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

نخست وزیر منتخب ملت فلسطین گفت: سلاح مقاومت تنها در برابر صهیونیست های اشغالگر به کار خواهد رفت و علیه هیچ کشوری نیست و باید این سلاح را به دور از هرگونه سازشی نگاه داریم.

وی وحدت ملت فلسطین و همبستگی میان تمامی جنبش های آزادیبخش را استراتژی سوم حماس خواند و افزود: ما بر نظام شورایی تاکید داریم و اتحاد و رهبری واحد را برای برنامه ملی و اسلامی خود که دارای اصولی مسلم است، دنبال می کنیم.

هنیه به پیروزی جنبش حماس در انتخابات سال ۲۰۰۶ اشاره کرد و گفت: وقتی حماس در این انتخابات پیروز شد، کسانی که دم از قواعد دمکراسی می زدند نتایج آن را قبول نکردند و با استناد به منابع خودشان، پیروزی حماس را در غزه فلسطین به رسمیت نشناختند.

نخست وزیر قانونی ملت فلسطین تصریح کرد: ما بر تعهد خودمان مبنی بر آشتی ملی بین ملت فلسطین و وحدت میان آنها تاکید داریم.

هنیه گفت: فلسطین باید همچنان به عنوان مساله ای اسلامی، عربی و انسانی مورد توجه باشد و تلاشی همگانی برای آزادی آن صورت گیرد.

وی با اشاره به بعد انسانی مساله فلسطین خاطر نشان کرد: امروز جوامع انسانی بیدار شده اند و از صهیونیست ها متنفر شده اند و اشغالگران به جز ظالمان، حامی دیگری ندارند.

وی ضمن ابراز تاسف از این که جهان معاصر به حرف فلسطینی ها گوش نمی دهد و چشمان خود را در برابر توطئه های صهیونیست ها درباره قدس می بندد، گفت: ما اطمینان داریم که در نهایت، قدس و مسجدالاقصی و در نهایت سرزمین فلسطین آزاد خواهد شد و از همگان دعوت می کنیم تا از تغییرات در کشورهای عربی و فرصت تاریخی بیداری اسلامی برای ارائه نقشه راهی درباره آزادی قدس تلاش کنند.

هنیه یل تقدیر و تشکر از موضع گیری های رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و ملت ایران درباره فلسطین، قدس و جنبش های مقاومت تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به رغم بعد مسافت، هیچگاه از تلاش برای آزادی فلسطین دست نکشیده و در دوره های سخت همواره کنار ما بوده است.

نخست وزیر منتخب ملت فلسطین حضور خود در راهپیمایی روز قدس سال گذشته در تهران را یادآور شد و افزود: ما از نزدیک شاهد بودیم که میلیون ها نفر در تهران و سایر شهرهای ایران برای آزادی ملت فلسطین تظاهرات کردند و شعار می دادند و امروز بر شما درود می فرستیم و برای آزادی قدس دعا می کنیم.

وی همچنین درباره نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) گفت: نامگذاری این روز تاکیدی بر مساله فلسطین و اسلامی بودن آن است و این که اشغالگری باطل و از بین رفتنی است.

همایش مقاومت، بیداری اسلامی و آزادی فلسطین از صبح امروز با حضور نمایندگان جنبش حماس، جنبش جهاد اسلامی و سفیر فلسطین در ایران در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است.

سیام**۹۱۲۹**۹۱۳۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۹۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.