اسپانسر غیر فرهنگی نمی‌خواهیم

مدیر هنری گروه موسیقی ˝کامکارها˝:

هوشنگ کامکار گفت: برای برگزاری کنسرت‌های گروه ˝کامکارها˝ هرگز از اسپانسرهایی که تولیدهای غیر فرهنگی دارند استفاده نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار هنر و اقتصاد هنرآنلاین، هوشنگ کامکار مدیر هنری گروه موسیقی “کامکارها” در نشست خبری کنسرت این گروه گفت: هرگز اجازه نمی دهیم که شرکت هایی اسپانسر کنسرت ما باشند که تولیدهایی بی ارتباط با مقوله فرهنگ و هنر دارند.

وی ادامه داد: اسپانسری که می خواهد حامی یک کنسرت موسیقی باشد باید تولیدی همخوان با یک کالای فرهنگی داشته باشد. برای مثال هیچ همخوانی میان موسیقی و شرکتی که می خواهد کالایی خانگی را تولید کند وجود ندارد.

این آهنگساز با اشاره به قیمت بلیط های کنسرتی که در پیش دارند تصریح کرد: طی روزهای گذشته برخی از افراد برای تهیه بلیط کنسرت گروه “کامکارها” به آموزشگاه می آمدند و من از برخی ها می خواستم که بلیط نخرند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت بلیط کنسرت های موسیقی به قدری بالاست که یک خانواده ۴ نفری برای تهیه بلیط یک کنسرت باید حقوق یک ماه خود را هزینه کنند و این امر مرا بسیار آزار می دهد. به همین دلیل از برخی از کسانی که برای تهیه بلیط آمده بودند می خواستم که بلیط تهیه نکنند.

همچنین اردشیر کامکار نوازنده کمانچه گروه کامکارها که در نشست خبری حضور داشت، با اعتراض نسبت به قیمت بالای بلیط های کنسرت موسیقی گفت: قیمت بلیط سالن های موسیقی در ایران گرانتر از سالن های لندن است و تنها راه برای کاهش این قیمت بلیط اختصاص سوبسید از سوی دولت برای موسیقی است.

محمد حسین توتونچیان تهیه کننده موسیقی و برگزار کننده کنسرت “کامکارها” ضمن اعلام این خبر که در کنسرت “کامکارها” اسپانسر مالی حضور ندارد، گفت: اسپانسرها از ما انتظار دارند که لوگویشان در هنگام برگزاری کنسرت دیده شود، از طرف دیگر هنرمندان نیز چندان با حضور اسپانسرها موافق نیستند و همین امر خواسته های دو طرف را از هم دور می کند.

وی اظهار کرد: هنگامی که ما انتظارات مالی خود را از اسپانسر کمتر می کنیم تا آنها نیز چشمداشتی به حضور در صحنه اجرا نداشته باشند دیگر هیچ وجه مشترکی بین ما و آنها باقی نمی ماند و همین امر موجب حذف اسپانسر از کنسرت های موسیقی می شود.

توتونچان در پایان اظهار کرد: حضور اسپانسر می تواند موجب فرهنگ سازی برای گروه ها و شرکت های کوچکتر باشد تا آنها نیز بتوانند از فواید مالی حضور اسپانسرها بهره ببرند.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.