اصلاح اساسنامه تعاونی مسکن آغاز شد

۲۶م اسفند ،

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود ۲۰ هزار تعاونی مسکن در کشور از تغییرات جدی در اساسنامه این تعاونی‌ها و آغاز اصلاح آن خبر داد.

به گزارش Consbank، غلامحسین حسینی‌نیا با بیان مطالب فوق افزود:  در راستای شناسایی و حل معضلات تعاونی‌های مسکن دارای مشکل به موضوع اساسنامه تعاونی‌های مسکن ورود و نسبت به اصلاح و تغییر جدی در اساسنامه اقدام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰ هزار تعاونی مسکن در کشور وجود دارد که بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی را ساخته و تحویل داده‌اند و نقش بسزایی در حل مشکل مسکن مردم به ویژه کارگران و کارمندان دولت داشته‌اند.

حسینی نیا با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد تعاونی‌های مسکن در کشور مشکل دارند، افزود: عمده مشکلات شامل این مساله بوده که تعاونی زمین معارض دار یا خارج از محدوده شهری و یا دارای کاربری مسکونی را خریداری کرده است یا اینکه بعضی از اعضای تعاونی احساس مسوولیت کرده آورده خود را به موقع پرداخته‌اند و مابقی پرداخت نکرده‌اند و به همین سبب پروژه دچار رکود شده و بعد از تکمیل آورده هم به سبب گرانی مصالح پروژه متوقف و اعضا دچار مشکل شده‌اند.

به گفته معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اساسنامه تازه تعاونی‌های مسکن نحوه واگذاریها و برخورد با تخلفات و مشکلات دیده شده و مواردی از قبیل آسیب‌شناسی تعاونی‌های مشکل‌دار و احصای تخلف تعاونی‌های مسکن و مصادیق قانونی که در اساسنامه قبلی دیده نشده و سبب بعضی مشکلات برای قضات شده بود به طور مشخص پیش‌بینی شده است.

وی همچنین گفت: با ابلاغ اساسنامه تازه از این پس رسیدگی به شکایات اعضای تعاونی از طریق بازرس تعاونی صورت می‌گیرد و پس از آن از طریق اتحادیه و اتاق تعاون استان قابل پیگیری است و تعاونی‌های مسکن نمی‌توانند خارج از سیستم و از طریق بنگاههای املاک عضوگیری یا به طور غیرمتعارف از اعضا پول دریافت کنند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.