اصولگرایان برای رسیدن به وحدت، به مشی آیت‌الله مهدوی‌کنی پایبند باشند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شخصیت مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: ایشان هیچگاه بر سر اصول و معیارهای مورد قبول مسامحه نکرد و همیشه صریح و صادقانه از مواضع صریح انقلاب دفاع می‌کردند.

وی افزود: ایشان به شکل باورنکردنی مراقب بودند که عدالت را در گفتار و رفتارهای خود رعایت کنند، به همین دلیل مورد قبول همه جناح‌های سیاسی بودند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در مورد ضرورت حفظ وحدت اصولگرایان بعد از رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی، تصریح کرد: وحدت و همدلی همیشه مورد نیاز بوده و مورد تاکید دینی ما نیز است.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله مهدوی‌کنی به دلیل وجاهت علمی، اخلاقی و سیاسی که داشتند می‌توانستند بهانه‌ای برای وحدت باشند تا افراد مختلف را دورهم جمع کنند، از این جهت نبود ایشان ضایعه‌ای بشمار می‌رود.

اسماعیلی اظهار داشت: امیدوارم با درس گرفتن از مشی سیاسی و اخلاقی آیت‌الله مهدوی‌کنی بتوانیم این خلاء را تا اندازه‌ای که ممکن است پرکنیم.

وی تاکید کرد: البته ضایعه بزرگ دیگری پیش خواهد آمد و آن خلاء وجود یک عالم ربانی و مدرس اخلاق است، چرا که یکی از تکیه گاه‌های تهران در این زمینه بودند و ما متاسفانه در چند سال اخیر چند نفر از مدرسین اخلاق از جمله  آیت‌الله آقامجتبی تهرانی، آیت‌الله خوشوقت و… را از دست داده‌ایم/.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با توصیه به اصولگرایان برای رسیدن به وحدت در آستانه انتخابات مجلس دهم گفت: توصیه من این است که اگر مرحوم آیت الله مهدوی‌کنی را به عنوان الگو انتخاب کنند و عملا به مشی ایشان پایبند باشند، حتما به هدفشان می‌رسند.

اسماعیلی در پایان کتاب «نکته‌های آغاز در اخلاق عملی» آیت الله مهدوی‌کنی را برای مطالعه به جوانان توصیه کرد.

همچنین، حدادعادل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، به ضرورت وحدت اصولگرایان در آستانه انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و گفت: وحدت اصولگرایان همیشه ضرورت دارد.

وی افزود: امروز وحدت اصولگرایان بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در مورد اینکه اصولگرایان برای ورود به انتخابات مجلس دهم با چه ساز و کاری وارد خواهند شد، گفت: فعلا اعلام ساز و کار اصولگرایان برای ورود به انتخابات مجلس دهم زود است.

حدادعادل ابراز امیدواری کرد: اصولگرایان برای ورود به انتخابات مجلس دهم به وحدت برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رحلت رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از امتیازات اصولگرایان این است که حرمت بزرگان خودشان را رعایت می‌کنند.

حدادعادل در خصوص اینکه آیا جایگزینی برای حضرت آی‌ الله محمدرضا مهدوی‌کنی وجود خواهد داشت که جای ایشان را پرکند، گفت: بله، بزرگان هستند.

وی گفت: مجلس خبرگان رهبری برای ریاست این نهاد، تصمیم‌گیری خواهند کرد.

این عضو ارشد جریان اصولگرایان در پایان تاکید کرد: زمان نشست بعدی اصولگرایان مشخص نیست.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.