اصول روزنامه‌نگاری آنلاین منتشر شد

جام جم آنلاین: کتاب “اصول روزنامه نگاری آنلاین” به همت “محمدرضا نادری گیسور” از رونامه نگاران باسابقه کشور به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین، امروزه به مدد روزنامه نگاری آنلاین می توان آخرین تحولات جهان را به صورت لحظه به لحظه در هر نقطه از زمین رصد کرد و از کوچکترین و تازه ترین رویدادها در اقصی نقاط جهان آگاهی یافت.

روزنامه نگاری آنلاین، مرزهای زمان و مکان را درهم شکسته و با دگرگونی های خیره کننده چنان با سرعت به راهش ادامه می دهد که به نظر می رسد، متخصصان این عرصه را حتی فرصت تدوین کتابی جامع درباره آن نیست.

کتاب حاضر می کوشد تا اصول و قواعد روزنامه نگاری در اینترنت را به مخاطبان بیاموزد و آنان را با ابعاد و ویژگی های گوناگون روزنامه نگاری آنلاین هر چه بیشتر آشنا سازد.

این کتاب بیشتر از آن روی اهمیت دارد که با وجود گسترش روزنامه نگاری آنلاین در ایران، متاسفانه تاکنون کمتر منابع جامعی درباره آن تدوین شده است و آنچه در این زمینه به زبان فارسی انتشار یافته، بیشتر مبتنی بر شرایط رسانه های خارجی بوده است.

معرفی اینترنت و چگونگی کار با آن، روزنامه های سنتی و آنلاین و روزنامه نگاران آنها، ساختار روزنامه های آنلاین، شیوه های طراحی، نگارش و انتشار خبر در روزنامه نگاری آنلاین و نیز مقایسه روزنامه های آنلاین با خبرگزاری ها، سایت های خبری و وبلاگ ها، موضوعاتی است که در این کتاب به تفصیل درباره آن سخن رفته است.

نادری سابقه بیش از دو دهه کار خبری و روزنامه نگاری در عرصه های داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارد.

جام جم آنلاین برای این همکار فرهیخته خود، توفیق روزافزون در عرصه های علمی و عملی روزنامه نگاری آرزومند است. 

دانشجویان رشته روزنامه نگاری و دوستداران علوم ارتباطات برای تهیه این کتاب می توانند به بخش انتشارات روزنامه جام جم مراجعه کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.