اطلاعات کیهان از جریان فرهنگی مشکوکی در دانشگاه تهران که به دنبال ترویج کارگزاران فرهنگی عصر پهلوی است

۰۱م آذر ،

با پیشنهاد و حمایت «کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران» قرار است یکی از سالن های دانشگاه به نام «ایرج افشار» (ایران شناس نزدیک به محافل بهایی) شود.

از چندی پیش جریان فرهنگی مشکوکی در دانشگاه تهران تحرکات خود را آغاز کرده است که به دنبال ترویج کارگزاران فرهنگی عصر پهلوی و نادیده گرفتن دانشمندان متعهد می باشد. یکی از اولین اقدامات این عناصر، بازگرداندن مجسمه های نیم تنه بعضی از کارگزاران عصر قاجار و پهلوی اول و دوم از چند سال قبل به سالن کتابخانه دانشگاه است. سیاست ها و اقدامات این عناصر به جایی رسیده است که برای مورخان وابسته و نزدیکان حسن تقی زاده، سالن یادبود بنا می کنند و اکنون قصد نامگذاری سالنی را به نام «ایرج افشار» دارند که پس از انقلاب نیز با «بنیاد مطالعات ایران» (به ریاست اشرف پهلوی) همکاری نزدیک داشت.

به نظر می رسد روسا و مدیران دغدغه مند دانشگاه تهران باید نسبت به تحرکات چنین عناصر نامطلوبی که پست های مدیریتی کتابخانه دانشگاه را در اختیار دارند، واکنش جدی نشان دهند و مانع از ترویج آرا و نگرش چهره هایی شوند که آثارشان هیچ سنخیتی با انقلاب اسلامی ندارد.

گفتنی است مرحوم «جلال آل احمد» طی یادداشت مهمی در آبان ۱۳۴۵ خطاب به «ایرج افشار» وی را از حامیان بهائیان معرفی می کند که «زیر بار اباطیل آنان را» گرفته است. «ایرج افشار» در ۱۵ آذر ۱۳۵۶ با حکم «فرح پهلوی» به عضویت هیات امنای «بنیاد فرهنگ ایران» جایگزین «منوچهر اقبال» شد و با دربار پهلوی و «احسان یارشاطر»، «تقی زاده» و … رابطه بسیار نزدیکی داشت.

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.