اطلاعیه متروی تهران درباره حادثه نشست زمین در خیابان مولوی: لوله آب نشت کرد، زیر خیابان خالی شد

به گزارش خبرآنلاین؛ شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) طی اطلاعیه‌ای درباره حادثه نشست زمین در خیابان مولوی اعلام کرد: در ساعت ۳ بامداد روز گذشته (۲۷ مرداد) در خیابان مولوی نرسیده به میدان محمدیه در مسیر خط ۷ متروی تهران که با یک دستگاه ماشین حفار (TBM) در عمق ۲۴ متری در حال حفر است، حفره‌ای در ابعاد به طول حدود ۱۰ متر و عمق حدود پنج متر باز شده است که خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی و مالی در بر نداشته است.

قابل ذکر است در داخل این حفره، چندین لوله آب و خطوط انتقال برق و گاز مشاهده می‌شود. ضمنا عامل ایجاد حفره مذکور، ناشی از فرسودگی‌ لوله‌های آب در محل انشعاب اصلی آن بوده است و از طریق آن، حجم قابل توجهی از مصالح، دچار پدیده آب شکستگی شده‌ و به نظر می‌رسد این مصالح از طریق حفرات و قنوات احتمالی محدوده مذکور خارج شده است و می‌تواند زمینه وقوع شکست‌های بعدی را نیز فراهم کند. 

این اطلاعیه می‌افزاید: شرکت متروی تهران با توجه به اطلاعات دریافتی از نتایج چاهک‌های اکتشافی خطر احتمالی موضوع را پیشاپیش به مدیریت‌های مربوط، اطلاع داده است. بدیهی است در جهت رفاه حال شهروندان مسیرهای جایگزین ترافیک از طریق مراجع مسئول، تعیین و اجرا خواهد شد.

۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.