اطمینان ورزشکاران غزه فلسطین به موفقیت در پارالمپیک لندن

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز از ‘غزه’، ‘خمیس ضقوط’ در رشته پرتاب وزنه، پرتاب دیسک و پرتاب نیزه در بازی هایی که در روزهای ۲۹ ماه آگوست تا ۹ ماه سپتامبر (۸ تا ۱۹ شهریور ماه) در شهر لندن برگزار می شود، رقابت خواهد کرد.

‘محمد فنونه’ ورزشکار کم بینا در رشته پرش طول که در بازی های پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن مدال برنز گرفته است، نیز دومین نماینده فلسطین در این رقابت های ورزشی خواهد بود.

ضغوط گفت: من با وسایل ساده ای که در اختیار دارم موفق به دستیابی به رکورد آسیایی شدم.

به گفته ‘علا شتالی’ عضو کمیته ملی پارالمپیک فلسطین، این دو نفر برای رقابت به منظور کسب مدال کافی هستند. هر چند فلسطین معمولا فقط حضور نمادین در ورزش های معلولان داشته است.

تیم المپیک فلسطین مرکب از یک جودوکار، ۲ شناگر و ۲ دونده، دستاوردی در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن که روز یکشنبه پایان یافت، نداشت.

به گفته شتالی، ضغوط قطعا مدال خواهد گرفت و فنونه که در بازی های کشورهای عربی در قطر که سال گذشته برگزار شد، ۲ مدال طلا و ۳ برنز گرفت، نیز توانایی و استعداد کسب مدال را دارد.

تاکنون فلسطین در بازی های پارالمپیک برنده ۳ مدال شده است. ‘حسام عزام’ یک برنز در سیدنی و یک نقره در آتن در ماده پرتاب وزنه گرفت و فنونه نیز یک برنز در ماده پرش ارتفاع در آتن بدست آورد.

ضغوط که با ۴۷ سال سن، ۹ فرزند دارد، هنگام کار در یک کارگاه ساختمانی در فلسطین اشغالی سقوط کرد و مجروح و معلول شد. اما معلولیت، وی را مصمم به تلاش برای کسب موفقیت در حوزه ورزش کرد.

ضغوط در یک بوستان در شهر غزه فلسطین تمرین می کند که یکی از معدود فضاهای سبز در این باریکه ساحلی در شرق دریای مدیترانه است که با فلسطین اشغالی و مصر مرز مشترک دارد.

به گفته شتالی، ورزشکاران غزه که به وسیله حماس اداره می شود، هیچ حمایتی از سازمان های رسمی فلسطینی دریافت نمی کنند.

ضغوط نیز گفت: ما با چالش های بسیاری روبرو هستیم. زیرا باید در خارج از نوار غزه تمرین کنیم و به شدت به تجهیزات و وسایل ورزشی نیاز داریم. هیچکس باور نخواهد کرد که یک قهرمان وارد شهر لندن شود در حالی که حتی پوشاک مناسب در اختیار ندارد.

مترجمام. ورزشی. ** ۱۴۸۶ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۸۹۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.