اظهارات انتخاباتی سیاسیون از سر گرفته شد/ کواکبیان: خاتمی را رد صلاحیت نمی‌کنند+صفارهرندی: اصولگرایان به برآورد واحدی نرسیده‌اند

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته دو نشست دانشجویی در تهران و قزوین برگزار شد. مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب اصلاح‌طلب مردم‌سالاری مهمان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها کشور بود و محمدحسین صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران کشور مهمان دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین بود.

کواکبیان در جمع دانشجویان درباره حضور سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری و اینکه آیا وی صلاحیت حضور در این دوره از انتخابات را دارد افزود: ما جای شورای نگهبان نیستیم که صلاحیت افراد را تایید و یا رد کنیم اما بعید می دانم که شورای نگهبان خاتمی را رد صلاحیت کند به احتمال زیاد اگر وی در انتخابات نامزد شود می تواند تایید صلاحیت شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری که در دانشگاه صنعتی شریف صحبت می‌کرد مهمترین رویکرد جنبش دانشجویی را رویکرد اصلاح طلبی دانست و افزود: اگر اتحادیه دانشجویان مستقل و جنبش دانشجویی بخواهند چشمان خود را رو به نابسامانی‌ها ببندند و در جهت اصلاح تلاشی نکنند بهتر است کلمه انجمن اسلامی را از روی تشکل خود بردارند چرا که دانشجوی مسلمان نمی تواند در مقابل نابسامانی ها سکوت کند. جنبش دانشجویی نباید در هیچ زمینه ای بی تفاوت باشد.

اهم سخنان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در ادامه به نقل از مهر می‌آید:

  • دانشجویان باید حتما در عرصه سیاسی و انتخاباتی حضور چشمگیر داشته باشند، ما انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را پیش رو داریم شما دانشجویان حتما در این انتخابات فعال ظاهر شوید.
  • ما منتقد دولت هستیم و مواضع خود را شفاف بیان می کنیم اما هیچگاه این اجازه را به خود نمی دهیم که قانون اساسی را زیر سئوال ببریم.
  • همانطور که ما اعلام کرده‌ایم در صورت حضور سید محمد خاتمی در عرصه انتخابات ، حزب مردم سالاری از وی حمایت خواهد کرد.
  • (با تکذیب حمایت اصلاح طلبان و حتی حزب متبوعش از محمد باقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم) اصلاح طلبان خود می توانند نامزد معرفی کنند و دیگر نیازی نیست از نامزدی افرادی همچون محمد باقر قالیباف حمایت کنند.

از سوی دیگر محمدحسین صفار هرندی وزیرسابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران کشور با اشاره به تقارن انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و انتخابات شوراها گفت:این تقارن فضای این انتخابات را متفاوت تر از سایر دوره‌ها خواهد کرد.

به گزارش ایرنا وی که در یازدهمین روز طرح ولایت دانشجویی سخن می‌گفت، افزود: انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با ویژگی شخص محوری برای رییس جمهوری و لیست محوری برای شوراها موجب هم افزایی این دو انتخابات شده و هردو بریکدیگر اثر خواهند گذاشت. وی اضافه کرد: یکی دیگر از پیچیدگی های انتخابات آینده این است که همه سوابق گذشته در پیش چشمان همه قرار می گیرد.

صفار هرندی با اشاره به اینکه اصول گرایان هنوز به براورد واحدی از چگونگی اداره آینده کشور نرسیده اند ادامه داد:با این شرایط صحبت از اینکه چه کسی از میان آنها نامزد شود زود است.

وی معرفی نامزدهای انتخابات درزمان هشت ماه زودتر از برگزاری انتخابات را موجب تعطیلی کار مملکت دانست و افزود:گرچه اسامی برخی نامزدها به میان آمده اما آنچه مهم است این است که هیچ کدام از این افراد محصول تکاپوی جمعی نیروهای اصول گرا نیستند.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.