اظهارات تازه مقامات فرانسوی دربارهٔ برنامه هسته‌ای کشورمان

۱۳خردادماه،

سخنگوی وزارت امور خارجه از اظهارات مقامات فرانسوی دربارهٔ برنامه هسته‌ای کشورمان ابراز تعجب کرد.

 سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در کنگره جامعه یهودیان این کشور گفت: متاسفانه مدتی است که مقامات فرانسوی با نسبت دادن ادعاهای بی اساس پیرامون فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران مبادرت به اتخاذ مواضعی علیه کشورمان می کنند که به هیچ وجه منطبق با واقعیت های موجود و اهداف روشن و شفاف جمهوری اسلامی ایران پیرامون فعالیت های صلح آمیز هسته ای نیست.

وی افزود: سبب تعجب است مقامات کشوری همچون فرانسه که دارای سابقه استقلال طلبی بوده برای خوشایند رژیمی که فاقد مشروعیت می باشد اینگونه به وارونه جلوه دادن حقایق می پردازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: اخیرا لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز ادعاهای کذبی را نسبت به مواضع کشورمان در قبال سوریه مطرح کرده، در حالی که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه بوده است.

عراقچی با اشاره به مواضع غیر سازنده بعضی از کشورها در قبال بحران سوریه گفت: متاسفانه رویکرد این کشورها مبنی بر حمایت و مسلح کردن گروههای غیر مسئول نتیجه ای جزء درد و رنج، تشدید خسارات مالی و جانی برای مردم سوریه و افزایش ناامنی در این کشور و منطقه نداشته است.

وی پیش بینی وزیر امور خارجه فرانسه از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد کنفرانس ژنو ۲ را تعجب آور خواند.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.