اظهار نظر “شگفت‌آور” سارکوزی در نشست کمک به اسرائیل

۰۸ام بهمن ،

نیکولا سارکوزی در یک نشست جمع آوری کمک که از سوی یک نهاد وابسته به فدراسیون‌های یهودیان آمریکای شمالی (JFNA) در داووس برگزار شده بود، گفت که جامعه بین‌الملل باید رژیم صهیونیستی را تحت فشار بگذارد و “دیوارهای اریحا” را برچیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از اورشلیم تایمز، نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه روز جمعه در نشست جمع‌آوری کمک UNITED ISRAEL APPEAL در شهر داووس سبب شگفتی حامیان مالی شد و گفت جامعه بین‌الملل باید اسرائیل را تحت فشار بگذارد تا کشور فلسطین را ایجاد کند.

سارکوزی در این نشست به منظور جمع آوری کمک برای یهودیان گفت: اسرائیل خود را با دیوارهای اریحا محاصره کرده است.

سارکوزی در نشست حامیان ثروتمند اسرائیل که در هتل رئیس‌جمهور ویلسون و در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس برگزار شد، تصریح کرد: لازم است که این دیوارها را فرو بریزیم تا اسرائیل را نجات دهیم.

سارکوزی خاطرنشان ساخت که جامعه بین‌الملل باید اسرائیل را تحت فشار بگذارد تا یک کشور فلسطینی را ایجاد کرده و از آنچه که وی یک فاجعه خوانده، جلوگیری کند.

سخنان سارکوزی چندان با استقبال حاضران در نشست مواجه نشد و آنها احساس می‌کردند که سارکوزی در حال ابراز نارضایتی خود از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است.

بسیاری از شرکت‌کنندگان به سازمان‌دهندگان ابراز شکایت کرده و حتی تهدید کردند کمک‌هایشان به اسرائیل را پس گرفته و دیگران را نیز متقاعد می‌کنند تا همین کار را انجام دهند.

سارکوزی که گویا ۱۵۰ هزار یورو برای حضور در این گردهمایی پرداخت کرده بلافاصله پس از سخنرانی‌اش اتاق را ترک کرد.

پس از وی “دن گیلرمن”، سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل سخنرانی کرده و به شرح سیاست‌های دولت اسرائیل پرداخت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.