اعتبار ویژه ای برای آموزش وتوانمندسازی مدیران بخش تولید کشور اختصاص یافت

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مجید هدایت در جلسه عصر پنجشنبه کارگروه استانی ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: آمادگی داریم که این آموزش های توانمندسازی را از خراسان رضوی آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه پرداختن به تولید ، صنعت و معدن یک وظیفه اساسی است، اظهار داشت : ستاد تسهیل در کشور در یک سال گذشته تلاش کرده در این راستا عمل کند.

وی افزود : ریشه یابی علل وقوع مشکلات در واحدهای صنعتی و رفع آنها ازجمله مواردی است که در این ستاد قابل پیگیری و مورد تاکید می باشد.

به گفته وی ، تا کنون در این ستاد ۱۳هزار مصوبه طی یک سال گذشته مصوب شده و ۵۱ سفر کاری به استان ها هم بدین منظور انجام شده است.

هدایت تاکید کرد : در نهایت باید نتیجه کار و فعالیت ستاد تسهیل، ایجاد اشتغال مستمر و درآمد پایدار برای واحدهای تولیدی باشد که با برگزاری جلسات منظم و منسجم و عزم جدی بر کار می توان بدان دست یافت.

استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه با تاکید بر رفع مشکلات بخش تولید گفت : ۸۵ درصد این مسائل که صنایع و واحدها تولیدی با آن درگیر هستند در استان قابل حل است.

محمود صلاحی افزود : باید در این کارگروه ضمن رفع مشکلات بخش ،تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها برای این مجموعه به گونه ای انجام شود که واحدهای صنعتی دغدغه تولید نداشته باشند.

وی گفت : بخشی از مشکلات که در استان قابل حل است با همت همه دستگاه ها و بخش ها رفع می شود و آن قسمت که باقی می ماند از طریق ستاد تسهیل استان برای رفع آن به ستاد مرکزی فرستاده می شود.

وی اظهارداشت : با تفویض اختیاری که به استانداران صورت گرفته باید با جلوگیری از جزیره ای عمل کردن و همدلی و همکاری از ارجاع امور به پایتخت خودداری و در حدود اختیارات و مشکلات واحدهای صنعتی در استان کاهش یابد.

صلاحی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا نسبت به راستی آزمایی اقدامات و ابلاغات از سوی مرکز و استاندار، برنامه ریزی و از انجام کار اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین تاکید کرد : مدیران دستگاه هها برای تمامی ابلاغیه ها ،تاریخ اجرای معین نمایند و طبق آن عمل و نظارت لازم را داشته باشند.

بر اساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی این ستاد با حضور شش وزیر و رییس بانک مرکزی کشور برگزار می شد که هم اینک اختیارات آن به استانداران واگذار شده است.

در خراسان رضوی این کارگروه به ریاست استاندار و فعالیت کمیته های پنجگانه امور سرمایه گذاری و موارد خاص، امور بانکی و تسهیلات، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و گمرک، کمیته امور معادن و صنایع معدنی و امور انرژی، شهرک های صنعتی و محیط زیست است.

۲۷۱۳/۶۵۹/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۷۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.