اعتراضات دامداران انگلیسی برای سومین شب متوالی ادامه یافت

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، بیش از دو هزار نفر از دامداران معترض امشب چندین مجتمع تولید و فرآوری محصولات لبنی را در مناطق سامرست، ورچسترشایر و شراپشایر به محاصره خود درآوردند.

کشاورزان و دامداران انگلیسی از اواخر هفته گذشته هر شب با تجمع در مقابل مجتمع های فرآوری محصولات لبنی به آنچه که قیمت پایین خرید شیر خام از دامداران می خوانند، اعتراض کرده اند.

بر اساس گزارش شبکه خبری ‘بی بی سی’، کشاورزان و دامداران عضو تشکل موسوم به ‘کشاورزان و دامداران حامی اقدام عملی’ یکشنبه شب با محاصره حداقل سه واحد بزرگ تولید محصولات لبنی در جنوب و مرکز انگلیس، تلاش کردند مانع ورود کامیون های حامل شیر به این مجتمع ها شوند.

کشاورزان و دامداران قرار است روز دوشنبه نیز در منطقه ولز واقع در غرب انگلیس، علیه کاهش نرخ خرید شیر خام توسط فروشگاه های زنجیره ای و مجتمع های تولید فرآورده های لبنی، اعتراض کنند.

وزارت کشاورزی و محیط زیست انگلیس امروز اعلام کرد که مقامات این وزارتخانه قرار است فردا(دوشنبه) با نمایندگان دامداران معترض دیدار و گفت و گو کنند.

‘کارولین اسپلمن’ وزیر کشاورزی و محیط زیست انگلیس گفت: اعتراض و محاصره صنایع شیر راه حل مشکلات نیست و ما آمادگی داریم با تشکل های صنفی دامداران در این باره مذاکره کنیم.

وی افزود: تولید شیر و محصولات لبنی نقش کلیدی در بخش کشاورزی و دامداری کشور دارد و دولت مصمم است از این بخش حمایت کند.

تشکل موسوم به ‘کشاورزان و دامداران حامی اقدام عملی’ نیز هشدار داد که کاهش قیمت خرید شیر در کنار افزایش بهای خوراک دام می تواند باعث بیکاری صدها نفر از دامداران و کشاورزان شود.

کشاورزان و دامداران در جریان اعتراضات شبانه با قراردادن دهها دستگاه تراکتور و دیگر ماشین آلات کشاورزی خود در ورودی ها و خروجی های مجتمع های تولید فرآورده های لبنی، مانع از ورود و خروج کامیون های حامل بار به این مجتمع ها می شوند.

دامداران انگلیسی به کاهش دو پنسی در قیمت خرید هر لیتر شیرخام توسط فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای این کشور معترض هستند و معتقدند که این کاهش قیمت دامداران را ورشکست می کند.

تشکل های صنفی کشاورزان و دامداران در انگلیس تهدید کرده اند که در صورت ادامه کاهش قیمت ها، دامداران به جای تحویل شیر تولیدی خود به مجتمع های لبنیاتی، آن را دور خواهند ریخت.

اتحادیه ملی کشاورزان و دامداران انگلیسی موسوم به ‘ان اف یو’ نیز با حمایت از اعتراضات دامداران، تاکید کرد: کاهش قیمت خرید شیر، زندگی و فعالیت اقتصادی بیش از ۲۷ درصد از دامداران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دامداران انگلیسی تاکید دارند که افزایش قیمت خرید شیر نباید به مصرف کنندگان جز تحمیل شود بلکه فروشگاه های بزرگ باید اندکی از سودهای کلان خود را کاهش دهند و با قیمت های واقعی تر شیر تولیدی کشاورزان را خریداری نمایند.

در پی گسترش اعتراضات دامداران انگلیسی، فروشگاه زنجیره ای ‘کواپریتیو’ در هفته جاری اعلام کرد که قیمت خرید شیر از دامداران را افزایش خواهد داد. نمایندگان معترضان این تصمیم ‘کواپریتیو’ را یک گام مثبت توصیف کرده و ابراز امیدواری کرده اند که فروشگاه های دیگر نیز در این مسیر گام بردارند.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۲۳۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.