اعتراض به دستورالعمل بیمه کارگران ساختمانی در بودجه ۹۲

۰۱ تیرماه ۱۳،

http://www.bananews.ir/تعدادی از کارگران ساختمانی سراسر کشور در اعتراض به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر پرداخت بیمه کارگران ساختمانی از محل مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها، دقایقی قبل در مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش هادی ساداتی – نایب رییس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی کشور – در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید این خبر گفت: این تجمع در اعتراض به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر پرداخت بیمه کارگران ساختمانی از محل مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها است.

وی ادامه داد: قبلا بیمه کارگران ساختمانی از محل صدور پروانه های ساختمانی پرداخت می شد ولی با مصوبه اخیر مجلس از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها تامین خواهد شد.

ساداتی با بیان اینکه کارگران ساختمانی به این امر معترضند و آن را به زیان بیمه خود می دانند ادامه داد: سال قبل مصوبه‌ای تحت عنوان رفع موانع بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در مجلس به تصویب رسید و خواستار این بودیم که سهمیه ها برداشته و همه کارگران ساختمانی بیمه شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در زمان بررسی مصوبه در مجلس مانع از تصویب آن نشدید؟ گفت: متاسفانه این مصوبه در بودجه سال ۹۲ دیده شده و آن زمان به سبب وجود قانون رفع موانع بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی تصور نمی‌کردیم که نمایندگان به این مصوبه رای بدهند اما نمایندگان مجلس کم توجهی کردند و مصوبه را به تصویب رساندند در نهایت ما اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کردیم که شورای نگهبان نیز به آن ایراد گرفت و بازگرداند ولی مجلس مجددا با رفع ایراد از مصوبه و ارسال آن به کمیسیون تلفیق مصوبه را تصویب کرد.

عضو هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی کشور در عین حال با تاکید بر ضرورت حذف بند ۱۰ ماده الحاقی بودجه سال ۹۲ ، خارج شدن دستورالعمل بیمه کارگران ساختمانی از بودجه سنواتی را خواستار شد.

 

ساداتی این مصوبه را مغایر با اصل ۷۵ و ۲۹ قانون اساسی دانست و از مجلس شورای اسلامی خواست تا با تشکیل کمیته‌ای بررسی این ماده واحده را در دستور کار خود قرار دهند.

به گفته وی از زمان تجمع کارگران در برابر مجلس هیچ یک از نمایندگان مجلس مایل به صحبت با کارگران نشده‌اند اما بعضی از کارگران به نمایندگی از کارگران ساختمانی برای مذاکره با نمایندگان مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.