اعتراض نمادین به حذف کشتی از المپیک/آزادکاران در مراسم افتتاحیه ضربه‌فنی می‌شوند!

۰۲م اسفند ،

pourmand-4-9.jpg

آزادکاران در واکنش به حذف کشتی از المپیک در مراسم افتتاحیه رقابت‌های این رشته در روز دوشنبه پشت به تشک دراز خواهند کشید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسم ضیافت فدراسیون کشتی که در هتل آزادی برگزار شد، محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک، حجت الله خطیب رئیس فدراسیون کشتی، حسن رنگرز، نایب رئیس فدراسیون کشتی در کنار روسای سایر فدراسیون‌های کشتی سایر کشورها ضمن گفت و گو و تبادل نظر به صرف شام پرداختند.

خطیب در ابتدای این ضیافت که در حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به تیم‌های حاضر این ضیافت را فرصتی برای گفت و گو و نشان‌دادن اتحاد کشورهای صاحب کشتی دانست و ابراز امیدواری کرد این “اتحاد تقریبا کم سابقه” بتواند نظر IOC را برگرداند.

علی‌آبادی نیز با اشاره به پیشینه تاریخی کشتی از حضور مسئولان کشتی کشورهای صاحب قدرت قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد تا با ادامه چنین مجامعی کشتی به المپیک بازگردد.

در ادامه ژابا هه‌گه‌دوس عضو مجاری کمیته فیلا در سخنانی پرشور خواستار حمایت همه جانبه کشورهای صاحب کشتی از این رشته قدیمی شد و به سران کشتی آمریکا بابت گرفتن میزبانی رقابت‌های جهانی سال ۲۰۲۴ تبریک گفت. وی کراوات شخصی خود که نامش بر آن ثبت شده بود، را از گردن خود باز کرد و آن را به رئیس فدراسیون کشتی آمریکا هدیه داد.

از نکات جالب توجه این مراسم صمیمت و رابطه خوب بین خطیب با ریچ بندر، مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا بود که در ابتدای مراسم یکدیگر را صمیمانه در آغوش گرفتند تا سوژه تصویری خوبی برای تصویربرداران فراهم شود.

وی در سخنان خود گفت: همه نشان می‌دهیم که با هم متحد هستیم و IOC را مجبور می‌کنیم که کشتی را به المپیک برگرداند. من از مسئولان کشتی و کمیته ملی المپیک ایران تشکر می‌کنم که از چنین فرصتی استفاده کردند و چنین جلسه‌ای را ترتیب دادند. من واقعا خوشحال شدم که آقای خطیب و بندر یکدیگر را بغل کردند و این نشان داد که همه ما یک زبان مشترک داریم و آن چیزی جز کشتی نیست. فکر می‌کنم که با این اتحاد بتوانیم کشتی را حفظ کنیم.

این عضو فیلا ادامه داد: کشتی‌گیران همه روی تشک تلاش می‌کنند تا پشت‌شان به تشک نخورد و ضربه فنی نشوند، ولی فردا در مراسم افتتاحیه برای نشان دادن اتحاد پیش از آغاز رقابت‌ها کشتی‌گیران پشت‌خود را به تشک خواهند زد و یک دقیقه سکوت جاری خواهد شد تا به این وسیله اعتراض خود را به حذف کشتی از المپیک نشان دهیم.

صحبت‌های هه‌گه‌دوس با استقبال بسیار بسیار حضار و تشویق آنها همراه شد. در ادامه حاضرین به صرف شام پرداختند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.